• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem i Sverige kan reluma?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade varit trevligt att veta. Farfars relumar väl med? Annars får du övertyga rob att vintage är hett så de skaffar sig ett litet färgkitt.

På samma linje hade det varit mycket användbart att veta var i världen man kan få finpolering och vem som kan serva vintageur under inköpspriset.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hade varit trevligt att veta. Farfars relumar väl med? Annars får du övertyga rob att vintage är hett så de skaffar sig ett litet färgkitt.

På samma linje hade det varit mycket användbart att veta var i världen man kan få finpolering och vem som kan serva vintageur under inköpspriset.


Malaysia! ;)
 

Onelund

Rolex
Hade varit trevligt att veta. Farfars relumar väl med? Annars får du övertyga rob att vintage är hett så de skaffar sig ett litet färgkitt.

På samma linje hade det varit mycket användbart att veta var i världen man kan få finpolering och vem som kan serva vintageur under inköpspriset.

Min lokale urmakare tog 200:- för att rengöra & olja min Omega Seamaster 30
 

Onelund

Rolex
Haha inte mig emot. Sist berättade han om hur det gick till när Glycine / Omega / Rolex blev för stora. Alla småhandlare fick inte längre sälja dessa utan orimliga förändringar för småhandlarna. En mkt trevlig äldre herre imo.
 
  • Like
Reactions: Wii

becos78

Breitling
Men nu har de stora fått sig en liten känga Swatch Group "Omega" har blivit fällda i europa domstolen och FÅR inte sluta sälja delar till mindre handlare, kommer nog att bli en liten domino effekt så de flesta större märkena kommer att påverkas :)
 

DrDre

Patek
Jag skule börjat med att kontakta Farfars klocka på Söder. Han har öppet halvdag ungefär så ring och kolla först innan du åker dit. En sådan där klurig uppfinnarjocke som gillar vad han håller på med och det är trevligt att stanna och snacka ett tag också. Jag har ingen egen erfarenhet av just relume från honom men lite annat pyssel han har gjort och det har funkat bra. Bra priser också.
 
Topp