• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vem kan rädda farfars gamla klocka?

dunder

Basic
Hej!
Som ett fint minne av min farfar skulle jag vilja fixa och använda hans gamla klocka från Geneva Watch Case Co. Behöver hjälp med att få igång klockan, byta plexi och laga bandet - men är orolig att det är en för okänd klocka och att få urmakare har rätt reservdelar…

Söker den bäst lämpade urmakaren i Stockholm. Läste i andra trådar att FarfarsKlocka alternativt Werner på ABC rekommenderas. Innan jag hör av mig till dem skulle jag vilja kolla om någon på forumet har lämnat in en klocka från MGBM Geneve med bra resultat, samt vad jag bör förvänta mig rent prismässigt? Samt, om ni tror att det finns bättre lämpade urmakare än ovan nämnda så tas tips tacksamt emot.

19404C5C-8AFE-4F2F-B175-4E832E195624.jpeg
401639B2-8454-44DB-9978-4AB4C003A144.jpeg

Tack på förhand!

Ingen erfarenhet av MGBM Genève men skulle tro att de ställen du nämner (Farfars och Werner ABC) tillsammans med Tidlösa Ur är bland de bättre på vintage här i landet. Skulle kontaktat alla tre och hört mig för.

Tillbaka
Topp