• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem tar snyggast 'Wristshot'

mackman

Cartier
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Dykarsjuk

Omega
Av dom som inte redan är nominerade skulle jag vilja nämna @Bosse

Sitter på mobilen å har svårt att få fram bildexempel men j-r vilken skärpa han har i bilderna!

Lägg upp några fina sommarbilder här i tråden bosse! :)
 

Linkan

Rolex
Ni är för snälla grabbar, jag blir generad! :happyhappy:

Jag gillar klockor, kläder/stil och foto och tillsammans blir det bra WS. Jag är övertygad av att jag ofta får många likes pga komposition och matchning i kläder mer än på fin klocka. Det är lite roligt och tillfredställande när jag med en tvåtusenkronors klocka får lika många likes som andra med en 200000 kr på samma sida. Jag måste erkänna att jag gillar att få många gilla/likes eller beundrande kommentarer.

Bilder är kul (och just ämnet i denna tråd). Här mina bilder från senaste tre veckorna sedan jag kom tillbaka från semestern.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
Dina bilder är riktigt härliga, vad heter programmen som du använder för att redigera?
 
minns att @don segundo levererat mkt bra bilder på dels en daytona och en speedmaster i guld.

Tackar tackar, kanske någon av nedan bilder du tänker på?

Rolig tråd @masterkiller. Tycker mycket av lockelsen med att ta wrist shots ligger i utmaningen att få till något hyfsat trots ofta ganska taskiga förutsättningar för vettig fotografering. Jag använder så gott som alltid mobilkameran till dessa och ofta i antingen lite för svagt eller för hårt ljus. Blir liksom lite sport att få till något. Det är nog det jag uppskattar i andras bilder också och sedan är jag en sucker för lite oväntade kompositioner eller någon cool/exotisk miljö i bakgrunden. Sedan är ju wrist shots lite av färskvara, man pangar iväg en bild, den lever en dag - skönt anspråkslöst!
Vet inte om jag kan peka ut en enskild favorit bland alla här på forumet, men de som nämnts i tråden levererar helt klart konsekvent trevliga bilder, tycker annars att det glimmar till ganska ofta från ganska många - keep it up!

14248804362_6aa98c0fe0_b.jpg
8483361650_7e6822ef81_b.jpg

16626020716_a7eb7d9842_b.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
När man skummar igenom dagens klocka eller fredagstråden och undrar vad det är för skeva bilder vissa lägger upp..
Bra bidrag i tråden iaf.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Snygga bilder! Jag ser att många av er kör DSLR med efterarbetning, för så bra bilder får man inte med mobilen. Kul att se att folk läger tid för att få bra bilder istället för en halvdassig mobilbild.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygga bilder! Jag ser att många av er kör DSLR med efterarbetning, för så bra bilder får man inte med mobilen. Kul att se att folk läger tid för att få bra bilder istället för en halvdassig mobilbild.
"Många" är en överdrift. Det är sällan Chrisse och Rozzy använder systemkamera ocJ det är de personer jag tycker tar bäst wristshots.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
"Många" är en överdrift. Det är sällan Chrisse och Rozzy använder systemkamera ocJ det är de personer jag tycker tar bäst wristshots.
Intressant. Jag måste definitivt köpa en lur med bättre kamera. Jag tänkte mer på djupet och färgåtergivningen, den uppfattade jag som bättre än just systemkamera.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Snygga bilder! Jag ser att många av er kör DSLR med efterarbetning, för så bra bilder får man inte med mobilen. Kul att se att folk läger tid för att få bra bilder istället för en halvdassig mobilbild.
Saxat från denna tråd; https://klocksnack.se/threads/fotog...ör-en-ziljon-kroner-eller.42366/#post-1002288

Hemligheten är att vara en god fotograf skulle jag säga. Jag fotar med min IPhone 6. Macrobilder med hjälp av macroobjektiv tillsats för 20 spänn på Ebay från Kina.

Mina trix är;
Putsduk (både lins som rent glas/klocka)
Bra ljus (bilen är en utmärkt studio)
Fokus i bilderna och fokusen rätt placerad
Bra bakgrund.
Bildkomponering
Tag flera bilder och välj/selektera
Snabb fotoretuchering i Snapseed (gratis app som är suverän)
Snygga klockor!

Vill man ta bättre bilder får man göra som @Donkii och ta fram systemkameran (eller köpa bilderna! ;))
Lycka till!
//Rozzy
 

Ricrob

Patek
Är det bara jag som tycker armen/handen är viktig? Nästan samtliga bilder som @masterkiller postade i början går bort i mitt tycke, trots dyngfeta klockor och knivskarp skärpa och ljus, pga armen/handen som ser ut att tillhöra en gammal tant, blekfet och skrynklig.
Sorry, men så tycker jag.
 
Topp