• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verifiera äkthet 7836

Johanw

Cartier
Bra eller anus? Vad ska man titta på när det gäller 7836? Känns som dom är rätt "yxiga" och stansade så kan vara lite hur som helst på spännet? Regerar på att Registered är ocentrerad.

$_58.jpg

$_59.jpg

$_60.jpg
 

Johanw

Cartier
Ska ha den till en Tudor Jumbo. Tycker den ser renoverad ut då mittbitarna verkar överlappa? Dessutom skitig vilket kanske är något som dom inte börjat med på falska än?
 

Johanw

Cartier
Fick lite nya bilder. Nog inte alls renoverad. Helt vanlig stretch tycker jag ;) Orkar man renoverar en fake länk?

IMG_4300.JPG


"Baksida" spänne om det kan hjälpa någon att hjälpa mig.

IMG_4299.JPG
 

Johanw

Cartier
Tråkigt men den samlade kunskapen på forumet verkar istället användas till att diskutera strumpannonser och köra rotaryklubb på nyköpta klockor. Måste vara hur många som helst som sitter på en dylik länk och kan upplysa lite? Känns som det bara jagas likes och one-liner inlägg för att få upp sina inläggstatistik. Vill inte vara surgubbe men känns som kvalitén på forumet har sista tiden dalat.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt men den samlade kunskapen på forumet verkar istället användas till att diskutera strumpannonser och köra rotaryklubb på nyköpta klockor. Måste vara hur många som helst som sitter på en dylik länk och kan upplysa lite? Känns som det bara jagas likes och one-liner inlägg för att få upp sina inläggstatistik. Vill inte vara surgubbe men känns som kvalitén på forumet har sista tiden dalat.
Med risk för att vara en surgubbe nu, så... Du har ju fått svar från Davvan, som är kunnig, och en hel tråd på ett annat seriöst forum. Jag säger köp och njut :) Ser ut att vara lite hemma-renoverad/tajtad, i och med att mittbitarna ligger lite omlott btw.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det måste ju ändå vara så att det är du själv som måste vara så säker att du genomför ett köp eller avstår. Studera, jämför och nosa information......det tar tid och det ska det ta.

Vem säljer länken, varifrån kommer den och vad kostar den?
 

Johanw

Cartier
Det måste ju ändå vara så att det är du själv som måste vara så säker att du genomför ett köp eller avstår. Studera, jämför och nosa information......det tar tid och det ska det ta.

Vem säljer länken, varifrån kommer den och vad kostar den?

Givetvis har jag lagt massa tid nu med att Googla och jämföra bilder, suttit med lupp på andra Rolexlänkar jag har men hade någon haft en likadan på sin klocka så hade det varit lätt att få ett OK på att den ser likadan ut. Google kan vara din vän men också din värsta fiende när man läser allt om falska länkar. Fått lite hjälp på VRF också men hur sugen är man på att få en falsk länk och kanske sen själv sälja den vidare som äkte? Här är ett skrämmande exempel jag hittat. Inga högupplösta bilder men tillräckligt för att skrämma upp mig.

http://www.yukiwatch.com/catalog/item/6784664/8082246.htm
 

POO

Panerai
Givetvis har jag lagt massa tid nu med att Googla och jämföra bilder, suttit med lupp på andra Rolexlänkar jag har men hade någon haft en likadan på sin klocka så hade det varit lätt att få ett OK på att den ser likadan ut. Google kan vara din vän men också din värsta fiende när man läser allt om falska länkar. Fått lite hjälp på VRF också men hur sugen är man på att få en falsk länk och kanske sen själv sälja den vidare som äkte? Här är ett skrämmande exempel jag hittat. Inga högupplösta bilder men tillräckligt för att skrämma upp mig.

http://www.yukiwatch.com/catalog/item/6784664/8082246.htm


Århundradets skräpsida.
 

POO

Panerai
Givetvis har jag lagt massa tid nu med att Googla och jämföra bilder, suttit med lupp på andra Rolexlänkar jag har men hade någon haft en likadan på sin klocka så hade det varit lätt att få ett OK på att den ser likadan ut. Google kan vara din vän men också din värsta fiende när man läser allt om falska länkar. Fått lite hjälp på VRF också men hur sugen är man på att få en falsk länk och kanske sen själv sälja den vidare som äkte? Här är ett skrämmande exempel jag hittat. Inga högupplösta bilder men tillräckligt för att skrämma upp mig.

http://www.yukiwatch.com/catalog/item/6784664/8082246.htm


-
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Givetvis har jag lagt massa tid nu med att Googla och jämföra bilder, suttit med lupp på andra Rolexlänkar jag har men hade någon haft en likadan på sin klocka så hade det varit lätt att få ett OK på att den ser likadan ut. Google kan vara din vän men också din värsta fiende när man läser allt om falska länkar. Fått lite hjälp på VRF också men hur sugen är man på att få en falsk länk och kanske sen själv sälja den vidare som äkte? Här är ett skrämmande exempel jag hittat. Inga högupplösta bilder men tillräckligt för att skrämma upp mig.

http://www.yukiwatch.com/catalog/item/6784664/8082246.htm


Länken funkar inte, men kom just på att jag har 2 st 7836 länkar hemma :) dock med andra endlinks....ska kolla på dem ikväll!!
 

Johanw

Cartier
Länken funkar inte, men kom just på att jag har 2 st 7836 länkar hemma :) dock med andra endlinks....ska kolla på dem ikväll!!

Om du menar weblänken till en fejklänk så fungerar den när jag trycker på den?
Tack för hjälpen. Vad jag läst mig till så var den gamla uppfattningen att vikta länka fanns inte i fejk så man fick alltid äkta om man gick på vikt istället för solid, men på senare år har det visst sig vara fel. Redan 2008 fanns det fejkade vilket betyder att någon som köpte en då och sen använt i 6 år och gjort den mer "vintage" i utseendet säljer den vidare helt i uppfattningen som äkta.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte se något som tyder på fake vid första titten.
Här kommer några bilder på en av mina länkar om det kan vara till glädje.
Stämlad även 1/71
/j
image.jpg
image.jpg
 

john b

Rolex
Tråkigt men den samlade kunskapen på forumet verkar istället användas till att diskutera strumpannonser och köra rotaryklubb på nyköpta klockor. Måste vara hur många som helst som sitter på en dylik länk och kan upplysa lite? Känns som det bara jagas likes och one-liner inlägg för att få upp sina inläggstatistik. Vill inte vara surgubbe men känns som kvalitén på forumet har sista tiden dalat.

Nu sparkar jag lite på en död häst.

Men jag tror du hade fått mer respons om du hade postat i vintagedelen av KS istället.

Själv kan jag inte ett skit om gamla Rolexlänkar, de nya däremot har jag bra koll på.
 

Johanw

Cartier
Nu sparkar jag lite på en död häst.

Men jag tror du hade fått mer respons om du hade postat i vintagedelen av KS istället.

Själv kan jag inte ett skit om gamla Rolexlänkar, de nya däremot har jag bra koll på.


Kom på det senare att länken nog borde räknats som Vintage. Problemet är att man inte själv kan flytta sin tråd när de väl har postats. Sen tror jag nog att få läser enbart Vintage och struntat i Diskussionsdelen?

Har fått reda på att T:et på spännet är att den antagligen suttit på en Tudor, vilket stämmer med vad säljaren säger. Så något nytt har man lärt sig.
 

_jonte

Patek
Bra eller anus? Vad ska man titta på när det gäller 7836? Känns som dom är rätt "yxiga" och stansade så kan vara lite hur som helst på spännet? Regerar på att Registered är ocentrerad.

$_58.jpg

$_59.jpg

$_60.jpg
Ja du postar i fel forumdel, så denna tråd av en slump nu... Lurigt med dessa länkar, och just denna kombo finns det många fakes av. Tror det är varianten från "yuki" som florerar mest. Fatderek har nog haft några såna till salu på vrm tidigare. Inte längre dock.. Bra fakes helt enkelt.
Denna renoverade(?) länk lurig. Gillar inte kronan på spännet, men blad och länk ser nog ok ut. Osäker till ändlänkarna, kan vara ok. Hade själv passat på den även om davvan har en jävla koll...
Ev har jag en länk med dessa ändlänkar i lådan som kanske kan släppas, pm'a om det kan vara av intresse.
Länken är till Tudor jumbo och Monte Carlo.
 

Johanw

Cartier
Ja du postar i fel forumdel, så denna tråd av en slump nu... Lurigt med dessa länkar, och just denna kombo finns det många fakes av. Tror det är varianten från "yuki" som florerar mest. Fatderek har nog haft några såna till salu på vrm tidigare. Inte längre dock.. Bra fakes helt enkelt.
Denna renoverade(?) länk lurig. Gillar inte kronan på spännet, men blad och länk ser nog ok ut. Osäker till ändlänkarna, kan vara ok. Hade själv passat på den även om davvan har en jävla koll...
Ev har jag en länk med dessa ändlänkar i lådan som kanske kan släppas, pm'a om det kan vara av intresse.
Länken är till Tudor jumbo och Monte Carlo.

Kronan är jag inte helt glad i heller men samtidigt ser man en del som är liknande när dom blivit slitna. Det jag upptäckt men inte kunnat verifiera 100% är att fejk verkar ha 7836 på länken lite mer åt vänster men äkta har det i mitten eller lite åt höger. Men som sagt har jag bara bilder på nätet att jämföra med.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nåja......så mycket koll har jag inte. Sedan for jag med osanning. Hade inte 2st 7836 länkar utan bägge var den nyare varianten 78360, sorry. Tog i alla fall bilder på låsen....de är inte helt lika heller....skiljer nog ett par år dem emellan....

Första..
image.jpg


image.jpg


Andra...
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Hade en Tudor DD tidigare, en 7019. Den saknade länk så jag travade in till Rob och beställde en. Fick då en Tudorlänk med ref 78360 och 589 endlinks. Passade perfekt....det roliga var att det var en vikt länk med Tudorlås. Betalade 4700:- har jag för mig.....tror det var runt 2009. Sålde sedan länken på gula TTT efter att jag nosat upp en gammal istället.....
 

Johanw

Cartier
Nåja......så mycket koll har jag inte. Sedan for jag med osanning. Hade inte 2st 7836 länkar utan bägge var den nyare varianten 78360, sorry. Tog i alla fall bilder på låsen....de är inte helt lika heller....skiljer nog ett par år dem emellan....

Hade en Tudor DD tidigare, en 7019. Den saknade länk så jag travade in till Rob och beställde en. Fick då en Tudorlänk med ref 78360 och 589 endlinks. Passade perfekt....det roliga var att det var en vikt länk med Tudorlås. Betalade 4700:- har jag för mig.....tror det var runt 2009. Sålde sedan länken på gula TTT efter att jag nosat upp en gammal istället.....

Tack ändå. Franken-länk? Spännet har 6251H som är till jubilee? Borde stå 78360 på spännet.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
l
Tack ändå. Franken-länk? Spännet har 6251H som är till jubilee? Borde stå 78360 på spännet.

Möjligt, har pusslat ihop den av vad som fanns i lådan. Sitter på frugans DJ och hon fattar ju nada ändå.....snodde hennes jubilee till min DJ.....

Angående din länk, om Morgan på VRF ger tummen upp så är den grön. Han är tung på Tudor.....
 
Topp