• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verktyg för att ta bort länk?

The Pell

Cartier
Jag har samlat på mig ett gäng verktyg á la Singular. Den duger oftast men ibland, t ex på min Aqua Terra, där sitter ändlänkarna så jäkla tight att det är riiiktigt pilligt att "bända" ut ändlänken tillräckligt för att i lugn och ro ge sig på andra sidan av stiftet. Nyss läste jag Rob Engströms föredömliga guide av en service, publicerad på deras hemsida. Där syns en manick som påminner om en pincett, dvs man angriper bandstiftet från båda håll samtidigt. Är det någon som vet var man kan köpa dessa?

Så här det ut (bilden lånad från Rob E's hemsida)



Bästa tips belönas med en endast prövat nato 20 mm i jeanstyg :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360434953.613548.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360434953.613548.jpg
    47.4 KB · Visningar: 369

Camo00

Patek
Re: Sv: Verktyg för att ta bort länk?

Aldrig sett, men mitt tips är att investera i ett jättebilligt verktyg av den här typen på Tradera, Ebay eller liknande... :)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1360436637110.jpg
    uploadfromtaptalk1360436637110.jpg
    13.6 KB · Visningar: 324

max

Dancing Queen
Kan ju tillägga att verktyget på bilden är en rolex ref 3200 och tämligen svår att få tag på
001.jpg
 

The Pell

Cartier
Tack för era tips!

Max var snabbast med "rätt pryl" men Chinas budgetalternativ blir nog det som beställs, därav får det nog anses som "bästa tips*. China, PM:a adress så kommer bandet flygande på tisdag.

Tack igen för att ni tar er tid, det är det som gör det här forumet så härligt!

Vänligen,
Pelle
 
Topp