• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verktyg för bandbyte

Schill

Cartier
Hej,
Lite trött på att behöva lämna in och undrar därför ifall någon vet vart man kan få tag på ett bra verktyg för bandbyte, kanske någon till o med vet hur man kan få ett från Sjöö Sandström
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Du kan väl posta svaret från SS sen. Ska själv precis köpa mig en bergeon 6767-F och är nyfiken om den passar till min SS WT eller om det finns något annat verktyg som är mer universalt!
 

M-BA

Cartier
Hej.

Jag undrar om det behövs några speciella verktyg för kortning av länk eller bandbyte för Rolex? Bergeon kanske fungerar klockrent?
 

Schill

Cartier
IMG_1706.PNG
Du kan väl posta svaret från SS sen. Ska själv precis köpa mig en bergeon 6767-F och är nyfiken om den passar till min SS WT eller om det finns något annat verktyg som är mer universalt!
 

Jax

Cartier
Jag köpte en Bergeon 6767F ifrån fruar.se. Rekommenderas. Relativt bra pris. Snabb frakt. Dessutom har de reserv mejsel/stift.
 
Topp