• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Verktyg

Ted Bogus

Basic
Hej alla!
Jag har sökt runt lite i forumet och hittat en hel del recensioner och dylikt kring verktyg samt även massa bra länkar till ställen där man kan handla dem. Jag blir dock inte riktigt klok på alla olika modeller av bandstift. När jag har bytt armband tidigare har jag använt mig av Omegas bandstiftsverktyg som följer med Speedy Pro, vilket har fungerat bra, men när jag nu är på väg att trilla dit på tänger (för att slippa repor och elände) verkar det som att stiften finns i en radda olika dimensioner och diameter. De klockor jag kommer att pilla med på rotmos är en Rolex 16600 Z-serie från 2007 med SEL (om det spelar någon roll) och en Seiko SKX007.

Någon som har några tips på vad man skall satsa på för stift till verktygen? Vore även kul att höra om man kan hitta en affär som säljer verktyg från Bergeon (vilka verkar vara tipptopp) i Stockholm?

Värt att nämna kan också vara att det inte nödvändigtvis behöver vara Bergeon, så har någon några tips på andra verktygshak i Stockholm är de välkomna. Ser dock helst att det är en tång, så att jag slipper slinta, repa, gråta och tycka synd om mig själv för att jag är en klant.

/Ted

Tillbaka
Topp