• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vet någon vad det här är för Timex-modell?

Ahlis

Breitling
Hej! Jag fick den här klockan av min pappa och skulle gärna vilja veta vilken modell det är och hur gammal den är. Finns det någon som jag hjälpa mig? Jag skulle verkligen uppskatta det!
 

Bilagor

  • A24EE59D-B41D-4132-8C1D-1583227FC666.jpeg
    A24EE59D-B41D-4132-8C1D-1583227FC666.jpeg
    359.8 KB · Visningar: 11

Exxet

Rolex
Hej! Jag fick den här klockan av min pappa och skulle gärna vilja veta vilken modell det är och hur gammal den är. Finns det någon som jag hjälpa mig? Jag skulle verkligen uppskatta det!
Som sagt prova id-tråden nästa gång, svårt att se något på bilden men det ser ut som det finns lite siffror på var sin sida om kl 6 indexet, om det står t ex 2573 till höger så är 25 vilket urverk det är och 73 står för 1973, står det inget på tavlan så brukar dom inte ha något modellnamn.
 

Ahlis

Breitling
Tack för svar! Jag ska använda id-tråden nästa gång. Det ser ut som att det står 47530 till vänster om indexet och 03275 till höger. Betyder det att klockan är från 1975?
 

Ahlis

Breitling
Som sagt prova id-tråden nästa gång, svårt att se något på bilden men det ser ut som det finns lite siffror på var sin sida om kl 6 indexet, om det står t ex 2573 till höger så är 25 vilket urverk det är och 73 står för 1973, står det inget på tavlan så brukar dom inte ha något modellnamn.
Tack för svar! Jag ska använda id-tråden nästa gång. Det ser ut som att det står 47530 till vänster om indexet och 03275 till höger. Betyder det att klockan är från 1975?
 

Exxet

Rolex
Tack för svar! Jag ska använda id-tråden nästa gång. Det ser ut som att det står 47530 till vänster om indexet och 03275 till höger. Betyder det att klockan är från 1975?
Det ska stämma, 32 är ett automatverk, nollan vet jag ej vad den står för, och 75 är året. Dom här klockorna var ju slit o släng, när dom slutade att fungera köpte man en ny, inte roliga att meka med, många brukar säga att det enda sättet att få isär dessa är med en hammare.
 

Ahlis

Breitling
Det ska stämma, 32 är ett automatverk, nollan vet jag ej vad den står för, och 75 är året. Dom här klockorna var ju slit o släng, när dom slutade att fungera köpte man en ny, inte roliga att meka med, många brukar säga att det enda sättet att få isär dessa är med en hammare.
Tack så mycket! Alltid kul att veta lite mer om klockan, speciellt eftersom min pappa har haft den😀
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det ska stämma, 32 är ett automatverk, nollan vet jag ej vad den står för, och 75 är året. Dom här klockorna var ju slit o släng, när dom slutade att fungera köpte man en ny, inte roliga att meka med, många brukar säga att det enda sättet att få isär dessa är med en hammare.
Läste en tråd om Timexservice häromdagen. Där påstods att det fanns både servicemanualer och fixturer för att hålla hjulen på plats och underlätta återmontering. Det lät inte riktigt som slit och släng.
 

Exxet

Rolex
Läste en tråd om Timexservice häromdagen. Där påstods att det fanns både servicemanualer och fixturer för att hålla hjulen på plats och underlätta återmontering. Det lät inte riktigt som slit och släng.
Nu var min kommentar om dessa rent generellt vad man läser om dom här, visst går det att skruva i dom men det är inte kul, tavlan sitter t ex fast med "flärpar" som man viker runt verket, och dom går oftast av efter en eller två vikningar, bara ett exempel, men dessa Timexverk brukar kunna funka hur länge som helst om man har flyt.
 
Topp