• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi försöker en gång till... FREDAGSTRÅDEN

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror iofs att RicVin är så gammal och konservativ att han inte hänger på KS på långfredagen. Lite som det var när han var barn. Då de inte fick göra någonting alls utom att äta sardiner och lyssna på klassisk musik.
EXAKT så är det! Ni borde skämmas som inte tar helgen på allvar!! Som tur är skickade en riktig vän ett sms och talade om att ni hånade och gjorde narr av mig. AV MIG!!
Måhända tar man det lite lugnt idag. Men det beror inte bara på helgdagen. Frun och jag delade på lite Lådvin igår..
image.jpg


Egentligen bär jag inte heller klocka en dag som denna men för er skull öppnade jag mitt påskägg för tidigt och tog en bild. Glad Påsk era jävlar!!:)
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Copperhill, Åre. Kul ställe för klockspaning. Nyrika norrmän, ryssar etc.
Min fru till mig på spa igårkväll: -"Vad har hon för klocka? Hon försöker verkligen framhäva och visa fram den. Den glänser..." Kvinnan, en ung blond vacker norsk småbarnsmamma bar en helgulds Daytona. Hennes fete make en guld Big Bang. Jag berättade att Daytonan är en herrklocka men många kändiskvinnor uppskattar den med. Sätter väl grillor i huvudet på min fru... Hon bar ju bara en simpel Air-King...
-"Vad har du på dig?" frågade hon mig. -"Min IWC dykare" svarade jag. -"Va, bara den?!".
Hum.. Skall komma ihåg den kommentaren vid sura miner när jag kommer hem med nya klockor!
Annars har jag sett Portugese, Millgauss, Off-Shore, Speedys etc. Bra ställe för klockspaning som sagt.
image.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Man kan ju för f-n inte ha en fredagstråd på en torsdag, så tack JakobZ för att du styrde tillbaka församlingen på rätt spår. Det var gränsfall på hädelse ...

Då jag varit på resande fot en del av veckan (separat tråd kommer), fick min Aerospace komma till heders igen hela veckan. Hade glömt bort hur lätt och bekväm den är, vilket blev mycket påtagligt när jag idag tog på mig nästa veckas klocka.

Glad och trevlig påsk på er alla!

IWC S 2014-04-18.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man kan ju för f-n inte ha en fredagstråd på en torsdag, så tack JakobZ för att du styrde tillbaka församlingen på rätt spår. Det var gränsfall på hädelse ...

Då jag varit på resande fot en del av veckan (separat tråd kommer), fick min Aerospace komma till heders igen hela veckan. Hade glömt bort hur lätt och bekväm den är, vilket blev mycket påtagligt när jag idag tog på mig nästa veckas klocka.

Glad och trevlig påsk på er alla!

IWC S 2014-04-18.jpg


Men hörru! Det var ju samma Jakob som startade tråden igår..:)
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
EXAKT så är det! Ni borde skämmas som inte tar helgen på allvar!! Som tur är skickade en riktig vän ett sms och talade om att ni hånade och gjorde narr av mig. AV MIG!!
Måhända tar man det lite lugnt idag. Men det beror inte bara på helgdagen. Frun och jag delade på lite Lådvin igår..
image.jpg


Egentligen bär jag inte heller klocka en dag som denna men för er skull öppnade jag mitt påskägg för tidigt och tog en bild. Glad Påsk era jävlar!!:)
image.jpg


Oh, snyggt jobbat!!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
EXAKT så är det! Ni borde skämmas som inte tar helgen på allvar!! Som tur är skickade en riktig vän ett sms och talade om att ni hånade och gjorde narr av mig. AV MIG!!
Måhända tar man det lite lugnt idag. Men det beror inte bara på helgdagen. Frun och jag delade på lite Lådvin igår..

Egentligen bär jag inte heller klocka en dag som denna men för er skull öppnade jag mitt påskägg för tidigt och tog en bild. Glad Påsk era jävlar!!:)
image.jpg

Har du fler bilder på den där? ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
EXAKT så är det! Ni borde skämmas som inte tar helgen på allvar!! Som tur är skickade en riktig vän ett sms och talade om att ni hånade och gjorde narr av mig. AV MIG!!
Måhända tar man det lite lugnt idag. Men det beror inte bara på helgdagen. Frun och jag delade på lite Lådvin igår..
image.jpg


Egentligen bär jag inte heller klocka en dag som denna men för er skull öppnade jag mitt påskägg för tidigt och tog en bild. Glad Påsk era jävlar!!:)
image.jpg

"homage"?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kvadrat-kvartsen idag.

X4MiDEw.jpg


Fick den där i studentpresent för ganska många år sen och den har mest tjänstgjort i sin box i garderoben. Provkörde, med tomt batteri, för någon månad sen på länk och gillade det. Hänger man tillräckligt läge på KS inser man att man behöver en tank.

Så det fick bli en beställning av ett strutsband (vilket tog en svensk web-shop över två månader utan att de lyckades få fram det, men en handlare i Litauen fixade fram ett på 2 dagar - sjukt).

Inspiration från ett annat kvadratiskt ur? Kanske? Känns ändå helt okej!
 
Topp