• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som backar Tusenö (och varför)

JOW

Breitling
Hej,

Postar min första tråd på detta fenomenala forum och det handlar om Tusenö.
De har omtalats lite i en annan tråd där det diskuterats huruvida man gillar de olika varianterna eller inte.

Själv har jag nyss lagt in en "order" på kickstarter och önskar killarna bak all lycka med projektet.
Anledningen att jag valt att lägga en slant på Tusenö är att jag har varit på jakt efter en beater en stund men helst vill undvika de vanliga instegsmärkena, även om jag har en förkärlek till Certina, och att jag har spenderat alla mina somrar i Grundsund vilket skapat en stor kärlek till västkusten.
Att det står Göteborg på tavlan är en kul detalj som jag gillar.
Sen att de "flörtar" med IWC är i min mening bara positivt, de flesta klocktillverkare har en modell som påminner mer eller mindre av någon annans orginaldesign.

Nu är jag nyfiken på att höra från andra "backare"
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Känns inte så GBG!!!!

photo-original.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Haha. Starkt första inlägg.

Jag såg klockan och tyckte att den var rätt snygg.

Men jag är rätt trött på alla dessa modemärken som beställer billiga klockor i container från Kina och kränger dyrt med livsstilsmarknadsföring.

Att dessutom registrera sig på ett klockforum bara för att göra reklam är ett rätt tydligt tecken på att klockintresset är rätt ytligt och att man sannolikt mest är intresserad av att göra en Daniel Wellington-resa.

Nej, gör om gör rätt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag väljer, just nu, att tro på att TS är genuin och inte har koppling till projektet. Men det vore tråkigt om det visade sig att TS har koppling till projektet eftersom vi som driver KS ogillar när företag försöker smyga in säljpushar utan att först presentera sig och fråga om det är okej.

Det sagt så undrar jag fortfarande vad ett hybridverk från Seiko är för något?
 

par

Patek
2-Faktor
Jag väljer, just nu, att tro på att TS är genuin och inte har koppling till projektet. Men det vore tråkigt om det visade sig att TS har koppling till projektet eftersom vi som driver KS ogillar när företag försöker smyga in säljpushar utan att först presentera sig och fråga om det är okej.

Det sagt så undrar jag fortfarande vad ett hybridverk från Seiko är för något?
Hälften Seiko hälften godispapper
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Wow, är detta definitionen av back fire?
Jag trodde i min enfald att jag skulle starta en positiv tråd, synd att det inte gick.
Min "koppling" är att jag har valt att stötta dem på kickstarter, inget annat.
Problemet är att tråden är ditt första inlägg och att du puffar en produkt. Är säkert så att du bara är ett fan men ser ju inte riktigt så ut. Försök att se på tråden utifrån.
 

Patrik J

Rolex
Trams. Dålig copywriter-text och ett förskräckt "oh no" när den kritiseras. Dålig marknadsföring när den är som sämst. Ful klocka dessutom.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är TS verkligen så pass passionerad över en Kickstarter klocka?
Han försöker dessutom försvara den genom att flika in att det inte gör något att den ger ifrån sig IWC vibbar. Jag utgår från att TS måste ha läst den andra tråden, och sedan försökt knåpa ihop ett inlägg som både hyllar och försvarar klockan på en och samma gång.

Tusenö måste verkligen ha dedikerade fans...
 
Hälften Seiko hälften godispapper

Hälften Seiko, en kvart godispapper och en kvart balsaträ om jag för be.

Edit:

Fan, jag var för sen. Jag hade tänkt slå vad om att ts antingen skulle inta försvarsställning eller pudla inom 15 minuter från och med nu, men det har alltså redan hänt. :-(

Edit # 2

Efter åratal av forumsurfande så kan jag urskilja ett troll eller smygreklam eller dubbla användarkonton med en skrämmande precision. Fan vad synd att man inte kan omsätta detta kunnande i någon form utav inkomst. Tala om meningslös egenskap och hundratals timmar helt åt helvette i onödan.

:grumpy:
 
Senast ändrad:
Topp