• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som försöker sluta/har slutat med alkohol eller andra beroenden och stöttar andra!

Beo

Patek
100 dagar!

I vissa fall inte så lång tid, men i andra väldigt lång tid...

100 dagar har det nu gått sedan mitt senaste återfall. Känns riktigt skönt, men erkänner att det varit en tuff höst. I novembermörkret ville jag bara sluta med antabus och ta ett återfall, men klarade av detta och som vanligt stärker det självkänslan.

Något som verkligen hjälpt är att jag gått på ”återfallsprevention” hos beroendecenter där jag lärt mig mycket att ta till sig. Funderar på om nästa steg är att prova aa, har som sagt märkt att det hjälper att prata om hur det är och känns.

Slutligen vill jag tacka alla här på ks som hjälpt och stöttat! Önskar er alla en riktigt god jul :)
Snyggt jobbat kompis!:)
 

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
100 dagar!

I vissa fall inte så lång tid, men i andra väldigt lång tid...

100 dagar har det nu gått sedan mitt senaste återfall. Känns riktigt skönt, men erkänner att det varit en tuff höst. I novembermörkret ville jag bara sluta med antabus och ta ett återfall, men klarade av detta och som vanligt stärker det självkänslan.

Något som verkligen hjälpt är att jag gått på ”återfallsprevention” hos beroendecenter där jag lärt mig mycket att ta till sig. Funderar på om nästa steg är att prova aa, har som sagt märkt att det hjälper att prata om hur det är och känns.

Slutligen vill jag tacka alla här på ks som hjälpt och stöttat! Önskar er alla en riktigt god jul :)
Grattis! testa några möte, kan rekomendera det.
Lycka till!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
100 dagar!

I vissa fall inte så lång tid, men i andra väldigt lång tid...

100 dagar har det nu gått sedan mitt senaste återfall. Känns riktigt skönt, men erkänner att det varit en tuff höst. I novembermörkret ville jag bara sluta med antabus och ta ett återfall, men klarade av detta och som vanligt stärker det självkänslan.

Något som verkligen hjälpt är att jag gått på ”återfallsprevention” hos beroendecenter där jag lärt mig mycket att ta till sig. Funderar på om nästa steg är att prova aa, har som sagt märkt att det hjälper att prata om hur det är och känns.

Slutligen vill jag tacka alla här på ks som hjälpt och stöttat! Önskar er alla en riktigt god jul :)
Grattis!! En dag i taget, bara för idag!!
 

ScubaKing

Audemars
Tog ett återfall någon månad sedan. Planerat kan man väl säga. Kvällen var väl trevlig med några mindre missöden, spårade inte ut totalt i alla fall.

Dagen efter så kom jag direkt ihåg varför jag la av med alkoholen. Inte varit så psykiskt risig på väldigt många år, ångest deluxe :depressed:. Inte bara psykisk ångest utan hela jävla registret med kroppsliga sympton och rubbet.

Känslan av att vara låst i sig själv och inte kunna fly, kraftigt obehag, illamående, känns typ som att man ska bli galen och flippa vilken sekund som helst.

Tog totalt 9 dagar att återhämta mig helt. Dem första 3 dagarna låg jag under kudden bokstavligt.

Har jag lärt mig något? Jag hoppas det, det är fan inte värt det för mig helt enkelt. :hungover:, fyra lax gick det på med, det får man fan en beggad klocka för :shifty:..
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bröder och systrar!
Julen är en tuff högtid, mycket alkohol, våld och hot! Tänk på era barn, när och kära! Fira en Vit-Jul! Det kommer jag göra, för 6 året i rad.
Julen har inget med 42 åriga Margarinkungen att göra, bortsett från att jag kan ta ansvar och göra allt jag kan så mina nära och kära får en bättre Jul i år än förra året.
Allt gott, God jul!!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Då var amatörensafton här igen, Nyår, julafton och midsommar är tuffa högtider för den som dricker på ett okontrollerat och eller destruktivt sätt.

Nyktert gott nytt år från mig


Vad betyder nykter?
  1. inte påverkad av sprit
  2. sansad, saklig
  3. ej påverkad av alkohol
  4. sansad, realistisk; som inte förväntar sig att någonting fantastiskt ska hända, och förbättra situationen; icke drömmande

  5. källa: https://www.google.se/amp/s/www.ordguru.se/amp/synonymer/nykter
 

Reverso

Panerai
Nyår är generellt den mest ångestfyllda och värsta dagen på året för mig. Det beror mycket på alla minnen jag har från nyår genom åren. Jag håller mig långt borta från allt som har med fest och alkohol att göra. Mot det 12:e nyktra året för mig

Ska försöka gå på fler möten 2020. Har varit dålig på det sista året. Det känns alltid så jävla bra varje gång jag varit där ändå blir det inte av. Dags för förändring - nu.

Må väl alla sköna klocksnackare
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Nyår är generellt den mest ångestfyllda och värsta dagen på året för mig. Det beror mycket på alla minnen jag har från nyår genom åren. Jag håller mig långt borta från allt som har med fest och alkohol att göra. Mot det 12:e nyktra året för mig

Ska försöka gå på fler möten 2020. Har varit dålig på det sista året. Det känns alltid så jävla bra varje gång jag varit där ändå blir det inte av. Dags för förändring - nu.

Må väl alla sköna klocksnackare
Gott nytt 2020 ks-broder
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Då var amatörensafton här igen, Nyår, julafton och midsommar är tuffa högtider för den som dricker på ett okontrollerat och eller destruktivt sätt.

Nyktert gott nytt år från mig


Vad betyder nykter?
  1. inte påverkad av sprit
  2. sansad, saklig
  3. ej påverkad av alkohol
  4. sansad, realistisk; som inte förväntar sig att någonting fantastiskt ska hända, och förbättra situationen; icke drömmande

  5. källa: https://www.google.se/amp/s/www.ordguru.se/amp/synonymer/nykter
Önskar dig ett gott nytt och hoppas på en GTG 2020!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nyår är generellt den mest ångestfyllda och värsta dagen på året för mig. Det beror mycket på alla minnen jag har från nyår genom åren. Jag håller mig långt borta från allt som har med fest och alkohol att göra. Mot det 12:e nyktra året för mig

Ska försöka gå på fler möten 2020. Har varit dålig på det sista året. Det känns alltid så jävla bra varje gång jag varit där ändå blir det inte av. Dags för förändring - nu.

Må väl alla sköna klocksnackare
Tack! Gott Nytt Vitt År!!
 
Topp