• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som försöker sluta/har slutat med alkohol eller andra beroenden och stöttar andra!

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
8FD3459F-CE29-4EC0-9614-D6CB40690D21.jpeg
Tacksam! Fick denna medalj för snart 2 år sedan. Då det börjar närmar sig årsdag brukar tankarna på hur livet såg ut i slutet komma.
Så tacksam att slippa hela alkohol cirkusen med ständig ångest och dåliga beslut!
 
Senast ändrad:

frasse

Cartier
April har vart tung, många helrör och livet håller knappt styrfart. Kämpa på därute, jag vet inte hur många gånger jag ”försökt på nytt”.
Sorgligt att man ska vara så svag :(

Ingen fara även om man förlorar vissa slag så kan man endå endå vinna kriget.

Har en vän som det tog 20år att bli fri sitt herionmissbruk men nu vid 40år är han clean sen några år har ett arbete fru och barn sen några år.
 

ScubaKing

Audemars
April har vart tung, många helrör och livet håller knappt styrfart. Kämpa på därute, jag vet inte hur många gånger jag ”försökt på nytt”.
Sorgligt att man ska vara så svag :(

Du är inte ensam. Tog en enorm fylla (ett dygn) några veckor sedan. Gjorde av med sinnessjukt mycket pengar på en enda kväll i form av helrör, drinkar, bjudande, taxi, inträden, middag o.s.v. Ångrar det bittert varje dag sedan dess. Fatta vad mycket vettigt jag skulle kunna gjort med samma pengar. Det jag fick ut av det var en jävla massa ångest :depressed:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Du är inte ensam. Tog en enorm fylla (ett dygn) några veckor sedan. Gjorde av med sinnessjukt mycket pengar på en enda kväll i form av helrör, drinkar, bjudande, taxi, inträden, middag o.s.v. Ångrar det bittert varje dag sedan dess. Fatta vad mycket vettigt jag skulle kunna gjort med samma pengar. Det jag fick ut av det var en jävla massa ångest :depressed:
Ångesten är värst tycker jag, och som du säger så mycket roligt man kunde ha haft pengarna till.
Till exempel tillsammans med barnen...
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 26382

Guest
April har vart tung, många helrör och livet håller knappt styrfart. Kämpa på därute, jag vet inte hur många gånger jag ”försökt på nytt”.
Sorgligt att man ska vara så svag :(
Hej
Har inte läst hela tråden, men som sjuksköterska inom beroendevård kan jag inte låta bli att fråga.
För det första så ska du alltid komma ihåg att du gör så gott du kan. För det andra har du testat att i dessa lägen göra en nykterhetsförhamdling med dig själv och vården? En bra behandlare frågar och du förhandlar med dig själv hur länge du kan vara nykter, inom den tiden ska du få en åb tid. Sedan jobba med problemlösning, förstärka positivt som du gör för att hålla dig nykter.
Lycka till !
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
En månad kvar till ett nyktert halvår - så satans härligt. För er som inte testat kan jag bara återigen slå ett slag för AA. Känns som att det kan ha varit min räddning.

Stor kram till er alla.
Grattis!
- Det kommer alltid förverkligas om vi arbetar för det!


här är jag som aktiv alkis! En bra påminnelse om varför jag inte använt alkohol för att tysta radiogalen på 2164 dagar, en dag i taget, bara för idag
 
Senast ändrad:

UNO

Panerai
En månad kvar till ett nyktert halvår - så satans härligt. För er som inte testat kan jag bara återigen slå ett slag för AA. Känns som att det kan ha varit min räddning.

Stor kram till er alla.
Själv firade jag tolv år nyligen, det har varit bra år och numera så enkelt och självklart att jag tom räknade fel i år.
Du kommer att klara detta och med tiden blir det så naturligt att du inte ens tänker på det.
 
Topp