• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi som gillar vintageinredning.

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Har ett relativt stort intresse av vintage och springer ofta på loppisar och secondhand affärer i jakt på roliga fynd främst 50-70 tal. Tänkte kolla om det finns några här som delar detta intresse för gamla prylar ,inredning ,porslin ,glas osv. Har själv snart inrett hela lägenheten med bumlinglampor, teakbyråer, perstorpsbord och gammalt porslin. :)
Mata gärna på med bilder, loppistips, fynd ni gjort å allt ni kan komma på. :)
Mvh/
Jimmy
 
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
För mycket vintage?
IMG_0459.JPG
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Skulle gärna se att Vintageinrdning som @Exilnorrlänning starta, är en egen tråd!
Jag själv är inte så inredningsintresserad, förutom vintage.
Känner till den befintliga tråden men hade hopp om att man kunde få intresse för att specifikt diskutera vintage ,vilket jag är rädd skulle försvinna i flödet i befintlig inredningstråd. Även diskutera och tipsa om loppis och secondhand fynd.
Är själv oxå bara intresserad av vintage när det gäller inredning,porslin osv.
Vi får väl se om den här tråden flyger eller inte.:)
 

oystercase

Cartier
Känner till den befintliga tråden men hade hopp om att man kunde få intresse för att specifikt diskutera vintage ,vilket jag är rädd skulle försvinna i flödet i befintlig inredningstråd. Även diskutera och tipsa om loppis och secondhand fynd.
Är själv oxå bara intresserad av vintage när det gäller inredning,porslin osv.
Vi får väl se om den här tråden flyger eller inte.:)
Själv gillar jag att blanda friskt och låter vintage har en rätt framträdande roll. Den andra tråden är lite slow moving och hade nog mått bra av lite fler inlägg. Så ingen risk att detta skulle drunkna.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Någon som vet bra ställe där man kan värdera gamla prylar? Har ett antikt barskåp, typ runt 1880-1920 skulle jag gissa på. Väger typ som en en medelstor bil så svårt att flytta runt.

Förtydligande: är farsans, han har nästan bara vintage-möbler. Ska be om en bild.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hade dille på teak förut. Hade nästan alla möbler 50-60-tal. Men ledsnade och sålde av. Man borde bli bättre på att arkivera godbitar man gillar för går ju i vågor. Saknar särskilt mina måsenstolar och Arne Jacobsen folding table. Saknar även stealth kyl/frysen :)

AD48E23C-8870-47E5-B481-C50A72E05439.jpeg
F0A63620-FFB2-4D66-B37F-4C5C3BD297D2.jpeg
98B42A5E-BD79-4DB7-9B81-E635E6E78566.jpeg
 

Ekberget

Cartier
Kul tråd! Bor i en 50-talstrea med många originaldetaljer bevarade. Jag o frugan gillar levande möbler o material men även 70-talets sköna färger :)
Har ni några tips på större loppisar i sthlm vore ja tacksam. Frugan är smålänning o där nere finns det rätt mycket men häromkring verkar allt urvattnas av alla butiker som har förtur
 
Topp