• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi talar ofta om prisvärda klockor, personligen tror jag nog att denna klocka är den mest prisvärda.

Ministern

Founder
2-Faktor
Verkar ju som resten av världen håller med då den rusar ur butik och hyllas i press.

20160804_152506.jpg
 

matlun

Omega
Jag vill oxå ha, har kollat i många butiker här i Japan under semestern men finns inga. Släpps dom bara i europa?:wideyed:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ser mycket trevlig ut Ministern! Men vart får man tag på dom, och vad listar den?! Ser även väldigt stor ut, är den 43mm eller är den t.o.m större.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt prisvärd.
Special version med förhoppningsvis få ex...
Sunburst tavlan...
Måste ses och kännas i handen, tycker de flesta bilder man har sett på klockan tidigare har varit "meh, inget speciellt"
Det va grabbarnas bilder under basel mässan som visade hur snygg den var i verklighet.
Inte släppt ifrån mig den på en hel vecka... och ingen klocka i samlingen har hittills varit mer än 1-2 dagar på armen tidigare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Världen är upp och ner, gäller tyngdlagen fortfarande? :D

Håller med dig om att den är extremt mycket pang för pengen, till och med länken är helt okej. Min har dessutom gått totalt -11 sekunder på 5 dagar, stadig gångavvikelse dessutom.
 
Har padin samma issue med sne bezel som standard srp? För oss dödliga som missade den limiterade kanske den *billigare* srp773 duger och upplevs lika prisvärd? Det man inte sett mår man ju inte dåligt av, och jag planerar att inte jämföra dom irl.....
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har padin samma issue med sne bezel som standard srp? För oss dödliga som missade den limiterade kanske den *billigare* srp773 duger och upplevs lika prisvärd? Det man inte sett mår man ju inte dåligt av, och jag planerar att inte jämföra dom irl.....
Min centrerar faktiskt perfekt. Första Seikon jag haft som gjort det... Dock finns det ju lite "play" mellan klicken.
 

WatchIT

Panerai
Den har verkligen en av de vackraste urtavlor jag sett men som jag kommer att avstå....

Till den som är sugen så finns (fanns?) 1 kvar hos Fältöversten. 4800 listar den....

Jo jag var nära att hugga ska erkännas :)
 

alfie

Cartier
Väldigt trevlig klocka, funderar på att skaffa en men vill gärna prova och se hur den sitter på handleden först, problemet är att de är väldigt svåra o hitta i butiker tycker jag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är väl som resten av Seikos dykare men lite tillblingad (tyvärr). Då är ju den numer utgångna skXXX? mer prisvärd? Eller annat verk? Lite tråkigt att det är en kopia dock, känns inte så fräscht och nyskapande.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Förstår kanske inte hypen men klart snygg och att ha som beater tycker jag. Är det bättre urverk än SKX? Är länken bättre eller lika rasslig?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor

EssexX

Panerai
2-Faktor
Den är helrätt för pengarna. Jag behövde en ny badklocka och beater. En så liten detalj som PADI-loggan i kombination med vacker blå nyans på tavlan lyfter hela anrättningen för mig. Den har fått mycket handled i dagarna.

image.jpeg
 
Topp