• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Victorinox Timepieces?

Har en som råbeater vid rullstolsmekande och bankrån, den fungerar och är helt ok men inget extra så att säga.
Välgjorda klockor med standardverk (min har quartz), gillar du designen på nån så är det nog bara att köpa de står sig ok mot andra klockor i samma prisklass tycker jag.

victorinox_vikt.jpg

Eta-verk i automatarna och ronda-verk i quartzarna tror jag det är om det inte finns undantag, stabila verk i all sin enkelhet.
Tror de har ett försvarligt urval modeller i dendär skumma klockbutiken i konserthuset som har samma ägare som franks, om du vill gå och klämma.

Jag har en Airboss Mechanical och jag trivs med den. Passar perfekt i mellansegmentet och är verkligen behaglig att bära.

Skulle inte tveka på att köpa en Victorinox i framtiden heller om jag fick ett bra pris. Priset på Victorinox i Tyskland( där jag brukar handla mina klockor ifrån ) är avsevärt bättre än i butik här i Svea.

Köpte en Quartz chronograf till frugan på Klockmäster i Globen i höstas. Verkar vara ordentligt ihopskruvad i alla fall och enligt frun jättesnygg.. ;)

Billiga orginaltillbehör också....pga denna tråden beställde jag precis orginallänk till min Victorinox för 800 ink frakt från England.

Har en Victorinox Airboss Mach 8 LE som jag är otroligt nöjd med! Har klämt på en Alpnach Chrono LE och funderar på en till med andra ord. Vilken är du sugen på?
20121127_160744.jpg

Vander_Hion skrev:
Har en Victorinox Airboss Mach 8 LE som jag är otroligt nöjd med! Har klämt på en Alpnach Chrono LE och funderar på en till med andra ord. Vilken är du sugen på?
20121127_160744.jpg

Njaa egentligen ingen speciell, men Infantry Vintage serien tycker jag är ball!

Tack för alla svar btw :)

/Asplund

Tillbaka
Topp