• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Victorinox

Norrman

Cartier
Ja victorinox som märke är det inget fel på. Har själv ingen erfarenhet av klockorna du menar men har en inox diver som jag är nöjd med :) angående quartz eller automat så är det upp till dig, båda har sina fördelar. Men om du är inne på vintage design så varför inte köpa en vintage omega för samma pris eller annat "riktgt" vintage ;)
Mvh
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Tack för ditt svar.
Man undrar ju om dom säljer klockor bara för dom är ett känt märke pga. sina knivar.
Har redan 2 vintage, en Tissot och en Omega.
 

Norrman

Cartier
Båda kan ju hålla i evigheter om man servar dem. Om man ser ett batteribyte som en typ av servis så måste det göras vartannat år eller vart femte beroende på batteri då kan man även byta packningen om det behövs. Servis på en automat är lite olika beroende på urvärk. Men mellan vart 6-10 år kanske och är dyrare att göra.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Båda kan ju hålla i evigheter om man servar dem. Om man ser ett batteribyte som en typ av servis så måste det göras vartannat år eller vart femte beroende på batteri då kan man även byta packningen om det behövs. Servis på en automat är lite olika beroende på urvärk. Men mellan vart 6-10 år kanske och är dyrare att göra.
Jag mena att packningarna torkar m.m. Byta batteri räknar jag med att man får göra.
 
Topp