• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vid försäljning av klocka, vad tänka på?

Hej! Är ny på forumet så ber om ursäkt om jag hamnat fel.
Jag håller på att sälja en Rolex Submariner 114060 för första gången och jag har testat att lägga ut klockan på blocket men det verkar som det minst sagt endast är oseriösa som skriver. Har ni något tips på var man ska vända sig, jag läste något om Chrono24. Finns det några fallgropar med den sidan?
Känns lite obehagligt att skicka iväg en klocka via post.
Tack på förhand!

Går absolut att sälja på blocket, men du får räkna med att 9 av 10 är oseriösa. Ange i annonsen att folk ska uppge namn och telefonnummer. Brukar bara ignorera folk som inte gör det :)

Jag har sålt flertalet klockor i prisklassen 50-150k utan problem, man får sagt bara ignorera de flesta som svarar :) Folk som inte ens presenterar sig går ju bort direkt. Brukar dock inte träffas i hemmet!

Jag hade provat KS först och främst därefter Blocket men det borde inte vara särskilt svårt att få den såld här på forumet om den är vettigt prissatt. Lycka till!

+1

Jag gillar det här forumet av ett flertal anledningar. Jag tror dock den främsta är att det förefaller vara fullt med folk som går att lita på. Jag vet ett flertal användare, personer jag aldrig mött och många gånger inte gillar speciellt mycket som jag utan problem skulle swisha 50-60 papp till och ändå sova efteråt.

Hej! Är ny på forumet så ber om ursäkt om jag hamnat fel.
Jag håller på att sälja en Rolex Submariner 114060 för första gången och jag har testat att lägga ut klockan på blocket men det verkar som det minst sagt endast är oseriösa som skriver. Har ni något tips på var man ska vända sig, jag läste något om Chrono24. Finns det några fallgropar med den sidan?
Känns lite obehagligt att skicka iväg en klocka via post.
Tack på förhand!
Annonsera här på forumet, för det mesta seriösa köpare :)

Tillbaka
Topp