• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Videorecension av Hamilton Khaki Mechanical

skurtbert

Omega
Tjenare, jag har precis spelat in en kort videorecension av Hamiltons eminenta field watch Khaki Mechanical. Är rätt ny på det här med film så ni får ha överseende med alla nybörjarmisstag! Men lämna gärna feedback om det är nåt nu stör er på! Annars så skriver jag en del om klockor på Klockrent.org och är en allätare när det gäller stilar och prisklasser :)

Ha en trevlig kväll!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra där! Om Hamilton däremot följer ISO (vilket de med största sannolikhet gör) så ska det gå fint att bada med deras klockor märkta 50m. Det är tjockleken på godset som sätter tryck-tåligheten.

Man bör däremot tänka på att kronpackningen kan slitas snabbt på en manuell klocka och av den anledningen kan den lämpa sog sämre för bad/dyk.
 

skurtbert

Omega
Bra bakgrund till vattentätheten! Jag valde att inte gå in på detalj utan berätta vad man kan förvänta sig av den, men ska försöka få med lite såna detaljer nästa gång då det är roligt att höra! En skruvkrona är trist på mekaniska urverk men något jag vill ha om jag ska simma med klockan ifall man slår i kronan.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Tjenare, jag har precis spelat in en kort videorecension av Hamiltons eminenta field watch Khaki Mechanical. Är rätt ny på det här med film så ni får ha överseende med alla nybörjarmisstag! Men lämna gärna feedback om det är nåt nu stör er på! Annars så skriver jag en del om klockor på Klockrent.org och är en allätare när det gäller stilar och prisklasser :)

Ha en trevlig kväll!
Hej väldigt trevlig recension, proffsigt!
Jag har den gröna REF H694190
Har använt den i 3 år, kör den dagligen som bruksklocka i lantbruket, sviker aldrig mätte in den på +1 sek på ett dygn nu för några veckor sen. Skulle också rekommendera den som du säger är lumen inge vidare. Tycker även de blir lite för mycket reflektioner i glaset. Kör den på Nato mvh
812CC6FB-5076-4F36-A4E7-2EA219C3FAA7.jpeg
 

TFK

Omega
Tack för en mycket bra video! Den gjorde mig ännu mer sugen på en Hamilton.. Måste nog hala fram kreditkortet.. :)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad skönt att få in rörlig bild i en sådan här recension. Film är väldigt förföriskt! Good work.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tjenare, jag har precis spelat in en kort videorecension av Hamiltons eminenta field watch Khaki Mechanical. Är rätt ny på det här med film så ni får ha överseende med alla nybörjarmisstag! Men lämna gärna feedback om det är nåt nu stör er på! Annars så skriver jag en del om klockor på Klockrent.org och är en allätare när det gäller stilar och prisklasser :)

Ha en trevlig kväll!
Mycket trevlig och informativ videorecension.
 

McAdam

Breitling
Föll pladask för denna... min första automat, känns som att man klivit in på en farlig stig...

20200716_162013 (2).jpg
 

Bilagor

  • 20200716_162013 (2).jpg
    20200716_162013 (2).jpg
    209.2 KB · Visningar: 2
Topp