• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viklås - åt vilket håll?

Vilket håll ska ett 3'e parts viklås stängas?

  • Alltid uppåt! Bara att byta håll på bandet!

    Röster: 9 100.0%
  • Överhänget på bandet ska peka nedåt, så vänj dig med att stänga låset nedåt!

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    9

MagnusL

Omega
Har precis fått hem och monterat ditt ett Hirsch viklås på ett Hirsch Tiger band som är svart med vit kontrastsöm. Eftersom "piggen" sitter på den delen av låset som man viker över så blir det att man viker låset nedåt, och detta känns lite onormalt. Så var är er rekommendation i detta? Är det viktigare åt vilket håll överhänget på lädret pekar, eller åt vilket håll man viker låset? Byta håll på bandet eller inte?
Denna fråga gäller enbart när man pratar om 3'e parts viklås. Hade det varit ett original Omega så vet jag att de vikt uppåt och att man viker med den delen av bandet som man inte gör storleksjusteringen.
FullSizeRender.jpg
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag brukar köra som på bilden. Bara typen av lås som Omega har som jag kör åt andra hållet. Men som sagt, det ska vara bekvämt också.
 
Topp