• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viklås till IWC Pilot Le Petit Prince Mark XIII?

SMÅSPARAREN

Breitling
Hej alla,

Ny på forumet och ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare i annan tråd, då får ni gärna hänvisa mig dit. Som rubriken lyder så är jag på jakt efter ett viklås till ovan klocka. Vart hottar jag ett lämpligt? Har ni tips?

Kan tillägga att jag har väldigt smala handleder och knäpper klockan på sista hålet idag. Om det gör ngn skillnad i val av viklås :)
Behöver inte nödvändigtvis vara ett IWC original, utan andra eftermarknads lås funkar bra. Enda kravet skall vara att det är prisvärt i förhållande till kvaliteten man får.

Tacksam för all hjälp!

//Marcus
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej

Du kan ju söka på ebay , finns både orginal för 2000-3500 kr och aftermarkets om du tex skriver iwc och clasp. Mät skinnbandet i båda ändar ( kan tex vara 20 mm vid boetten och 18 vid spännet och isåfall skall du ha 18 mm spänne , finns också skinnband 20/20 osv )

Om du skall ha något i lägre prisklasserna , från 130 kr / spänne och uppåt brukar jag beställa från watchbandcenter i Tyskland ( finns en lista till vänster på hemsidan , långt ned Clasps )
ingen tull osv då inom EU men pga frakt osv kan det ändå vara läge att ta hem några olika på En gång Tex 18 mm och 20 mm stål och ev 18 mm förgyllt , så du har till andra klockor med skinnband i framtiden .
Kvalitén är helt ok, bra finish , håller bra men kanske bygger lite mer på höjden än de mest slimmade
 
Topp