• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VIKTIGT om de olika "dagens"-trådarna.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter ett kort sammanträde har forumets Partiledning beslutat att slå ihop den rika floran av mer eller mindre befogade Dagens *insertvalfrittklockmärke*-trådar . Bakgrunden är att dessa trådar genererar dubbelpostande, tar plats och petar bort andra trådar.

Vi vill också uppmana samtliga medlemmar att i fortsättning hålla sig till den enda dagensklockatråd som rullat sedan forumet startades.

Och ja, det finns en massa bra argument för att ha olika märkes-, dag och humörsspecifika dagenstrådar men vi har kommit fram till att det är bättre med en tråd.

So help us God och med hopp om en fortsatt fin afton. :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag tycker att det är en bra åtgärd men anser att dispens alltid skall finnas för fredagstrådarna.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Efter ett kort sammanträde har forumets Partiledning beslutat att slå ihop den rika floran av mer eller mindre befogade Dagens *insertvalfrittklockmärke*-trådar . Bakgrunden är att dessa trådar genererar dubbelpostande, tar plats och petar bort andra trådar.

Vi vill också uppmana samtliga medlemmar att i fortsättning hålla sig till den enda dagensklockatråd som rullat sedan forumet startades.

Och ja, det finns en massa bra argument för att ha olika märkes-, dag och humörsspecifika dagenstrådar men vi har kommit fram till att det är bättre med en tråd.

So help us God och med hopp om en fortsatt fin afton. :)
Låter jättebra det där, men när ska vi byta klockor?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Får jag inte fortsätta med fredagstråden så är livet inte värt att leva! Den äckliga enda Dagens Klocktråd kommer endast få sådana här bilder av lilla mig..
49C1ED2C-A578-4B8D-AEC0-99CEC0FFA1C8-892-00000249146C15DE_zpsaa8acbb3.jpg
 

David

Bödeln
Lysande! Då dubbelpostar jag alla mina bilder i dagens-tråden och den här tråden.

(Telefonen ville för övrigt ha "dubbelpostar" till "dubbelpulsregistrering". WTF?)
 

Sond

Patek
Bra! Enda problemet är att jag hade tänkt att posta i Dagens Rolex när jag nu kan..;)




Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
D ante mig din "Fredagsklocktrådshatare" :)
Men förtydliga gärna vad som är OK? Paketöppningar? När man testar en ny modell, som ex vis nu när blåsvarta GMTn kom. Då var det ju en del trådar med bilder på den? När Spencer testar Omegor? Osv.. Ska alla dessa trådtyper in i dagensklocktråd eller är det endast märkestrådarna som ska bort?
Btw så sparar jag en hel del telefonminne med de nya stasireglerna. Kan ju återanvända bilder med spännen då det inte är ngt jävla datum att ställa...;-)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men förtydliga gärna vad som är OK? Paketöppningar? När man testar en ny modell, som ex vis nu när blåsvarta GMTn kom. Då var det ju en del trådar med bilder på den? När Spencer testar Omegor? Osv.. Ska alla dessa trådtyper in i dagensklocktråd eller är det endast märkestrådarna som ska bort?

Jag har extremt svårt att se behovet av att förtydliga detta. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har extremt svårt att se behovet av att förtydliga detta. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Då är jag nog extremt trött och sliten efter Lundell och Alice Cooper igår för jag förstår ärligt talat inte helt.. Men vi kan ta det på din veranda ngn kväll i augusti!!:)
 

Mr Chance

Kalmar
Oavsett alla förståndiga och kloka argument för EN tråd tycker i alla fall jag att det är jävligt ballt att KS har en tråd med över 10000 inlägg och 126000 visningar!

:)
 
Topp