• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka ändlänkar skall jag ha på en vintage SM 120 med ett beads of rice?

fretig

Cartier
Som rubriken lyder. Fick hem en Seamaster 120 från sent -60 tal på vilken en 7raders BOR satt, dock med galet fel ändlänkar. Har lite problem med att finna rätt här. Vad för ändlänkar skall jag ha och gärna en hint om vart sådana står att finna.

Tack på förhand=)
 

fretig

Cartier
En snabb googling ger att de är lite mindre än 18mm. Bandhornen på klockan är 19mm så det kommer bli ett glapp. Eller är det så det skall vara?
 

fretig

Cartier
Några fler som har tankar och idéer? Som länken känns nu vill jag ju inte koppla på den =/
 

Daniel B

Omega
Såhär ser mina ut, ser inget nummer alls på de, tyvärr. Ska kolla med säljaren som jag köpte av om han vet vad de heter.

image.jpg
 

fretig

Cartier
Såhär ser mina ut, ser inget nummer alls på de, tyvärr. Ska kolla med säljaren som jag köpte av om han vet vad de heter.

image.jpg

Missade helt ditt inlägg. Har du fått svar av din säljare?
Alt, någon annan som har nyfunnen kunskap? Vill som sagt gärna undvika mellanrum mellan horn och ändlänk.
 
Topp