• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka är era fyrkantiga favoriter?

Kakob

Cartier
God afton KS!

Är i dagsläget lycklig OWG med en 214270. Explorern funkar ju till det mesta, men jag börjar bli sugen på att utöka "samlingen" med något mer dressat. Har kommit fram till att något fyrkantigt (ursäkta uttrycket, är inte helt orienterad i huruvida t.ex. tank är ett allmänt uttryck, så "fyrkantig" får duga i väntan på mer bildning) hade varit ett kul komplement. Hittills har jag kollat på följande:
- den allsmäktiga reverson, finns väl några på forumet?
- kollat lite cartier tanks, även till dessa finns väl här några glada ägare?
- Longines Heritage 1968, någon som har erfarenhet av den?

Vad gäller prisklass har jag inte direkt spikat något, vilket väl märks i den prismässigt spretiga uppräkningen ovan. Det återstår en del sparande, så ingen brådska, har helt enkelt inte kommit speciellt långt i processen. Vad finns det mer där ute? Någon speciell modell som jag måste kolla upp? Ska jag gå vintage?

Som alltid mycket tacksam för er hjälp :)
 

luddviig

Panerai
Jag gillar Cartier tank solo, den står högst på min lista just nu!
ImageUploadedByTapatalk1344215049.186843.jpg
bild lånad från google.
 

Kakob

Cartier
Är det så att cartier tanksen är vanligare i kvartsutförande? Hittar inte många mekaniska när jag kollar C24
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Haha, ja man vet aldrig vart man hamnar ;) upplevde du klockan som hög, eller är det bara ett intryck man får av bilder på den?

Det var inget jag tänkte på då i alla fall. Formen bidrar nog till en upplevd höjd, kan jag tänka mig. Jag var mest imponerad av tyngden. Men tunn är den icke! :)
 

Jonaz

Rolex
Den är självklar :happyhappy: men upplever den tyvärr inte som tillräckligt dressad, vilket helt klart kan bero på mina klena handleder...

Tja, den är ju bara 38mm...
JAG upplever den som dressad men skall man utgå ifrån traditionellt tänk så är det väl bara fickur som duger om man skall vara uppklädd? ;)


iPhone | Tapatalk
 

Jimmy85

Omega
Cartier tank är nog mitt val om jag skulle vara tvungen att välja nån, har väldigt svårt för att se mig själv med en fyrkantig klocka.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Apropå fyrkantiga favoriter... Någon som vet vilken klocka Leonardo Dicaprio bär i "The great Gatsby"? Många som spekulerar, men jag hittar inget givet svar...
 
Topp