• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka armband passar bäst på mina vintage?

MattiasKV

Cartier
Hej KS-vänner!
Jag har nyss införskaffat två fina, roliga vintageklockor här på KS. Helnöjd är jag! :) Men jag tycker att det vore kul att hitta alternativa armband. Jag gillar starkt de som kom på klockorna men roligt kan bli roligare och omväxling förnöjer. Så vad föreslår ni?
Ena klockan är en skönt livserfaren Enicar MRO - ska den kanske ha blått, sportigt läder? Eller rasslig länk? Den andra klockan är en tjusigt smånött Svalan Sportsman - kanske sliten ödla?
Kloka, roliga, fyndiga, annorlunda förslag mottages tacksamt!
/MattiasKV

20180522_224533.jpg
 

jabla

Sarlacc
Hej KS-vänner!
Jag har nyss införskaffat två fina, roliga vintageklockor här på KS. Helnöjd är jag! :) Men jag tycker att det vore kul att hitta alternativa armband. Jag gillar starkt de som kom på klockorna men roligt kan bli roligare och omväxling förnöjer. Så vad föreslår ni?
Ena klockan är en skönt livserfaren Enicar MRO - ska den kanske ha blått, sportigt läder? Eller rasslig länk? Den andra klockan är en tjusigt smånött Svalan Sportsman - kanske sliten ödla?
Kloka, roliga, fyndiga, annorlunda förslag mottages tacksamt!
/MattiasKV

20180522_224533.jpg
Tror du har större chans att få bra förslag i Vintage-delen
https://klocksnack.se/forums/vintage.13/
 

strider

Panerai
Hej KS-vänner!
Jag har nyss införskaffat två fina, roliga vintageklockor här på KS. Helnöjd är jag! :) Men jag tycker att det vore kul att hitta alternativa armband. Jag gillar starkt de som kom på klockorna men roligt kan bli roligare och omväxling förnöjer. Så vad föreslår ni?
Ena klockan är en skönt livserfaren Enicar MRO - ska den kanske ha blått, sportigt läder? Eller rasslig länk? Den andra klockan är en tjusigt smånött Svalan Sportsman - kanske sliten ödla?
Kloka, roliga, fyndiga, annorlunda förslag mottages tacksamt!
/MattiasKV

20180522_224533.jpg
Andra gången du har blivit tillsagd att kolla på vintage delen, men ändå har du inte lyckats hamna rätt :)

OT tror jag att mesh-länk skulle passa fint med enicar :)
 

MattiasKV

Cartier
Hade på anmodan från klok person tänkt flytta inlägget från Diskussion till Vintage men ser att det redan gjorts av en annan klok person. Tack KS!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej KS-vänner!
Jag har nyss införskaffat två fina, roliga vintageklockor här på KS. Helnöjd är jag! :) Men jag tycker att det vore kul att hitta alternativa armband. Jag gillar starkt de som kom på klockorna men roligt kan bli roligare och omväxling förnöjer. Så vad föreslår ni?
Ena klockan är en skönt livserfaren Enicar MRO - ska den kanske ha blått, sportigt läder? Eller rasslig länk? Den andra klockan är en tjusigt smånött Svalan Sportsman - kanske sliten ödla?
Kloka, roliga, fyndiga, annorlunda förslag mottages tacksamt!
/MattiasKV

20180522_224533.jpg

Ett par högst personliga tyckanden:
Nästan vad som helst är bättre i mitt tycke åt Svalan än det stoppade som sitter på den nu (utom en sort, se vidare). Snyggt band i sig men så pass tjocka stoppade band tycker jag inte hör hemma alls på den typen av klocka. Ostoppat av valfritt läder passande en vintage skulle jag välja. Finns mycket att välja färgmässigt och kvalitetsmässigt bland dem.

Många tycker annorlunda och du kanske likaså men perlonband anser jag vara vedervärdiga band och vet inte vad de passar till öht. Däremot använder jag gärna nato men skulle inte använda det på den typen av klockor. Enicaren passar bättre i bandet som nu sitter på Svalan.
 

MattiasKV

Cartier
Nu är det bara Svalan som ska få ny kostym. Fler förslag? Kan den trivas med en länk eller vill den ha gammalt läder? Hjälp en stackars fåkunnig!
 

MattiasKV

Cartier
Jag gillade visserligen det ursprungliga bandet men nu känns det mera rätt: gammal nött äkta ödla! F ö inhandlat på Gamla klockor på Roslagsgatan, dit ska jag gå fler ggr. Samma som med KG på Folkungagatan: det är möjligt att proffsen på Nymans etc är skickligare i nån mening, men jag gillar verkligen att gå till gamla uvar vars kärlek till och besatthet av klockor fullkomligt lyser! :)
20180601_194422.jpg
 

Feffe

Cartier
Vi kan kanske kan göra detta till den officiella "Vilket band passar på min vintagedinka"-tråden så slipper jag skapa ett nytt inlägg? :)

Behöver lite tips. Jag vill ha ett fint läder/skinnband som passar till båda dessa:
LRM_EXPORT_20180604_140902.jpg

Gillar förstås länk men ibland är det roligt med variation.

Just nu står det mellan struts och Shell Cordovan. Har bifogat två bilder på dessa. Tror ni att nån av dem skulle passa bättre? Eller bör jag överväga något annat band?
s-l500.jpg s-l500 (1).jpg
 

MattiasKV

Cartier
Vi kan kanske kan göra detta till den officiella "Vilket band passar på min vintagedinka"-tråden så slipper jag skapa ett nytt inlägg? :)

Behöver lite tips. Jag vill ha ett fint läder/skinnband som passar till båda dessa:
LRM_EXPORT_20180604_140902.jpg

Gillar förstås länk men ibland är det roligt med variation.

Just nu står det mellan struts och Shell Cordovan. Har bifogat två bilder på dessa. Tror ni att nån av dem skulle passa bättre? Eller bör jag överväga något annat band?
s-l500.jpg s-l500 (1).jpg
Kul! :)
Ja eftersom jag är så sjukt nöjd med min gamla ödla har jag svårt att rekommendera nåt annat, men av de två du visar säger jag Cordovan som osar kvalitet.

20180604_191035.jpg
 
Topp