• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka dykare får man för under 10K?

C

Crowolf

Guest
Här kommer ett fåtal av mina favoriter. Fyll på gott folk!

Bilder lånade från inturnett.

Man får en sån här

azutuba2.jpg


en sån här

napa8yva.jpg


en sån här

upaguzus.jpg


Också en sån här

gery8e7e.jpg


och inte mindre än fem såna här

eqy9y6uq.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju huuuuur många som helst.
I princip alla Helson, Benarus, Deep blue, Prometheus, Halios massvis med Orient och Seiko, beggade Omega Seamaster, beggad Sinn UX / U1 / U2, beggade Breitlings mm mm.

Slänger upp en. Seiko tuna SNNB015
Tuna7.jpg
 

Landshark

Cartier
Jag tänker i alla fall köpa en Helson som "ful-klocka" (i just denna färg/material-kombo).
Dvs om man ska sven-sexa eller dylikt. Dyker upp då och då för ca 7000 kr +/- någon tuenlapp.
Bra pris tycker jag. Rejäl dykarboett och ETA-urverk:

 
C

Crowolf

Guest
Det finns ju huuuuur många som helst.
I princip alla Helson, Benarus, Deep blue, Prometheus, Halios massvis med Orient och Seiko, beggade Omega Seamaster, beggad Sinn UX / U1 / U2, beggade Breitlings mm mm.

Slänger upp en. Seiko tuna SNNB015
Tuna7.jpg

Visst finns det massor. Det är det som är kul. :)
 
C

Crowolf

Guest
Jag tänker i alla fall köpa en Helson som "ful-klocka" (i just denna färg/material-kombo).
Dvs om man ska sven-sexa eller dylikt. Dyker upp då och då för ca 7000 kr +/- någon tuenlapp.
Bra pris tycker jag. Rejäl dykarboett och ETA-urverk:


Snygg den där! Gillar Perstorpsplattan i tavlan. :)
 
V

Viggen

Guest
För 5600kr får man en Lumtec M500. Sitter ett urverk från Seiko i den, Sii NH15. Så den kan väl inte vara helt fel. :)



 

fredtiger

Cartier
Jag tänker i alla fall köpa en Helson som "ful-klocka" (i just denna färg/material-kombo).
Dvs om man ska sven-sexa eller dylikt. Dyker upp då och då för ca 7000 kr +/- någon tuenlapp.
Bra pris tycker jag. Rejäl dykarboett och ETA-urverk:

Snygg klocka och svaret på tidigare fråga; nej mellanrummet stör inte. Riktigt bra kombo!
 
V

Viggen

Guest
Vad har hänt med glaset..? Ser ut som ngn gått crazy-Milgaus-style! :)

Som sagt, glaset är extremt kupat. Dock antireflex behandlat på båda sidor. Tror att just denna klocka ser bäst ut under vatten.
Finns en review att kika på i länken nedan. :)

 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Japp och ett extremt kupat glas. Känns lite synd att köpa en om man inte dyker, men jag har en lite klockcrush just på denna modell. ;)

Bara testa, jag hade gärna haft den i pvd med orange accent. Men tror den är lite lång tyvärr med sina 56mm lugg till lugg då den är så rak :-/
 

DrDre

Patek
Min val skulle bli en Certina Re-Issue eller en CWC. Båda med ETA 2824. Man kan nog faktiskt få in båda två i en budget på 10 tkr. Om inte dessa passar, så skulle det bli en beg Longiness vintage diver






Om man hellre vill satsa hela budgeten på en klocka skulle det nog bli en Logines Legend diver (båda bilderna lånade från nätet):
Så här såg originalet ut


Och så här re-issue:n
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
SMP eller Certinan måste ju vara den mest prisvärda i den prisklassen med diverpreferenser?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Certina DS3:an hade jag helt glömt bort. Hade en sån i FLERA år och var kanonnöjd. Mkt klocka för pengarna. Jäkligt snygg med det strapet också. Inga dumma ide'er nu, stäng av datorn.....
 
V

Viggen

Guest
Man kan även få en sådan här. Fast blackout designen är nog inte passande för dykning.
Luminox Colormark Series. Med eller utan kronograf. Senaste nypriset jag såg låg på 3700kr (Samma model som min).

 
V

Viggen

Guest
Bara testa, jag hade gärna haft den i pvd med orange accent. Men tror den är lite lång tyvärr med sina 56mm lugg till lugg då den är så rak :-/

Nej den är inte för mina tunna handleder. Alldeles för lång för mig, tyvärr. Min Torgoen är 52mm top to bottom, och den är precis på gränsen. Även den är lite för stor i mina ögon nu i efterhand.

Det intressanta är att det endast tillverkas 200st av varje M500 modell, sedan är det slut. På deras hemsida finns bara modellen utan PVD. Den svenska återförsäljaren har båda första modellerna, men inte M500-3 som är den i PVD och orange lysmassa. :)
 
Topp