• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka fabrikat har bra AR?

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag kan bekräfta.
IMG_20150821_160009.JPG
Sanslöst coolt
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det enda som jag störde mig på när jag hade en PO2500 var att det uppstod repor i ARn. Köpte en gång en speedy med extremt repigt aR, det var tom så man såg en lila hinna.

Men det borde väl gå att ha bara på insidan? Säkert inte lika bra men bättre än inget tänker jag.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Victorinox:en är en av mina favoriter. Byggkvalite som en Bratte, lite fräsigare urverk än 2824 och inte så vanliga. Har inte sett någon annan Divemaster automat än min på forumet. Grym AR och detaljrikedom i tavla mm gör inte saken sämre. Ytterligare ett plus är att den spöar vilken Seiko som helst i en lumetävling. :)
 

ScubaKing

Audemars
Det enda som jag störde mig på när jag hade en PO2500 var att det uppstod repor i ARn. Köpte en gång en speedy med extremt repigt aR, det var tom så man såg en lila hinna.

Där har du den stora nackdelen med AR som någon frågade om tidigare. Har hänt mig på Breitling Chronomat från 90-talet flera gånger.
 
Som nämnts tidigare så är vad dom flesta skulle säga riktigt bra AR När det är dubbel AR, dvs på båda sidorna på glaset och det ÄR snyggt men jobbigt att på repigt i, tycker det är tråkigt och underligt att Rolex inte har AR på undersidan iallafall....
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Som nämnts tidigare så är vad dom flesta skulle säga riktigt bra AR När det är dubbel AR, dvs på båda sidorna på glaset och det ÄR snyggt men jobbigt att på repigt i, tycker det är tråkigt och underligt att Rolex inte har AR på undersidan iallafall....

Håller med. Kanske kan man lämna in nånstans och få undersidan AR behandlad ?
Vet inte hur det fungerar med garantin (förutsatt att klockan är fortfarande under garanti) om en icke auktoriserad urmakare gör det. Funderar på att dra iväg ett mail till Peter på RobE och fråga..
 

JayJay

Rolex
En massa liv om AR i ny och nedan. Den klocka jag har som presterar bäst i sammanhanget är min U1:a (uppenbarligen fler som upplever den som bra). Sedan har jag ju också en Rolex DJ2 vilken som sagt inte har ngn alls. För egen del har jag aldrig upplevt det som störande vid bärandet, typ att det skulle vara svårt att avläsa tiden eller så. Varför kommer detta upp på tapeten så ofta? Är det ngn som på riktigt upplever det som besvärande till vardags? Köper dock (vilket @yonsson anfört vid mer än ett tillfälle) att det blir svårare att ta bra bilder.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Visst är det trevligt med AR, men det känns ändå inte som att det behövs? Har aldrig haft problem med att se vad klockan är på klockor utan AR. Men visst, lättare att få snygga bilder på klockor med AR ;)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
En massa liv om AR i ny och nedan. Den klocka jag har som presterar bäst i sammanhanget är min U1:a (uppenbarligen fler som upplever den som bra). Sedan har jag ju också en Rolex DJ2 vilken som sagt inte har ngn alls. För egen del har jag aldrig upplevt det som störande vid bärandet, typ att det skulle vara svårt att avläsa tiden eller så. Varför kommer detta upp på tapeten så ofta? Är det ngn som på riktigt upplever det som besvärande till vardags? Köper dock (vilket @yonsson anfört vid mer än ett tillfälle) att det blir svårare att ta bra bilder.

Problemet är att det blir en fingeravtrycksmagnet utan vilket Rolex glas tyvärr är.
 
Topp