• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockbutiker i Köpenhamn är värda ett besök?

nivv

Omega
Ska inom det snaraste åka till Köpenhamn i ens ärende, att titta ut min nästa klocka (kanske rentav slå till).
Märken som jag vill kika närmre på och deras respektive butiker (kollat AD-lista på hemsidorna för tillverkarna).

Rolex, Tudor & Omega
Klarlund
Østergade 22

IWC
Ole Mathiesen
Østergade 8

Sinn
Verkar inte finnas någon AD alls i Danmark? Finns det något ställe man kan klämma och känna ändå?

Grand Seiko
Bonell's Gold, Silver & Watch
Fields Shopping Center
201 Arne Jacobsen Allé 12, 2300 København S

Ball
Verkar inte finnas någon AD varken i Sverige eller i Danmark

Vintage/Begagnat
(mestadels ute efter en explorer 36mm ref 14270)
Franz J
Gothersgade 31

Så, vilka har jag missat? Och vilka ska man undvika?

Rulle

Audemars
klarlunds har även en nyare butik mitremot tivolis huvudentre!

bucherer ligger inne på illum och har dom vanligare high-end märkena dock tycker jag att klarlunds bruksr ha bättre utbud av rolex!

mittemot klarlunds på ströget ligger hvelpelunds som har lite patek,breitling och iwc bland annat (och ett knarrigt jävla trägolv)

du kan ju ta och pröva en panerai hos klarlunds om du är sugen på något annorlunda!

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Var inne hos Franz J för ett par veckor sedan. Då var det väldigt tomt pga någon "olycka". Så dom hade kanske 5 klockor hemma. kändes riktigt värdelöst.

nivv

Omega
klarlunds har även en nyare butik mitremot tivolis huvudentre!

bucherer ligger inne på illum och har dom vanligare high-end märkena dock tycker jag att klarlunds bruksr ha bättre utbud av rolex!

mittemot klarlunds på ströget ligger hvelpelunds som har lite patek,breitling och iwc bland annat (och ett knarrigt jävla trägolv)

du kan ju ta och pröva en panerai hos klarlunds om du är sugen på något annorlunda!

Tack för infon! Mina handleder är tyvärr i det minsta laget för en Panerai!

Får kolla in den nyare Klarlunds. Vet du vilka av dem som har bäst utbud av Tudor?

Rulle

Audemars
Tack för infon! Mina handleder är tyvärr i det minsta laget för en Panerai!

Får kolla in den nyare Klarlunds. Vet du vilka av dem som har bäst utbud av Tudor?
dom lär ha lika bra utbud men ska du ha 58a på länk så lär du nog inte hitta nån för dom verkar gå rätt fort här i nordeuropa..

jag har själv inte stora handleder men en 42mm panna passade riktigt bra på mina 16.5mm handleder!

pröva å se!
tycker att en pam1392 42mm bärs rätt likt med en speedy!

E.Z.

Cartier
Hvelplund på Östergade - har Patek, Cartier, Breitling, IWC m.m. Butiken är bättre än Klarlund som ligger på andra sidan gatan om du frågar mig

Topp