• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Först som sist tyvärr ingen bild men och det var igår kväll
En blå Rolex 16613 med slate-urtavla, den var så pass gammal att den inte hade guld på låset och det är jäkligt smakfullt eftersom man lätt kan vara lite diskret genom att vrida lite på handen.

Brukar se en del Rolex här där jag bor, främst DJs och Subs, men även sett en Panerai. På förskolan ser jag en del Rolex och Breitling bland föräldrarna. Förra helgen satt jag bredvid en med en helguld sub på grillen vid oss.

Denna helg har jag dock sett en med en BB58 (kan ha varit 54) på pendeln samt en Navitimer på ett café här bredvid. Hittills blivit mest glad av att se BB58 och Panerai då det stuckit ut mest

Jag tycker aldrig jag ser några intressanta klockor på stan, men idag höll ögonen på att trilla ur, när det sitter en snubbe med vad jag inte kan tro var annat än en Tudor Black Bay GMT, snett mittemot mig på spårvagnen. Modellen med svart tavla och jag tyckte det såg ut som vridringen var enfärgad, men det var svårt att avgöra utan att be att få titta närmare.

Nu var det nån eller kanske några dagar sedan, men var på väg från jobbet och slank in på mataffären för att handla. I kasskön sen ser jag en kille framför mig som sträcker fram handen och blippar kortet, ur skjortärmen sticker en Omega ”Dark Side of the Moon” fram. Aldrig sett någon dylik i verkliga livet, bara på bild tidigare. Mycket större än jag trodde den skulle vara. Och svart som natten. Väldigt cool.

Man ser sällan i gbg. Men på midsommar såg jag en ap, en batman bland annat. Någon day date eller rolex på spårvagnen genom åren men väldigt sällan man ser där. Sen ser man någon sub här o där.

I japan i okt såg jag en sleten day date på en gubbe när jag väntade på snabbtågen där och en pepsi på ett ramen ställe i Osaka. En taxi chaffis hade en sliten två ton date just. Kan ha varit fake pga yrket.

Man ser sällan i gbg. Men på midsommar såg jag en ap, en batman bland annat. Någon day date eller rolex på spårvagnen genom åren men väldigt sällan man ser där. Sen ser man någon sub här o där.

I japan i okt såg jag en sleten day date på en gubbe när jag väntade på snabbtågen där och en pepsi på ett ramen ställe i Osaka. En taxi chaffis hade en sliten två ton date just. Kan ha varit fake pga yrket.
Så bara för man kör taxi så har man en fake rolex?
NU ska vi väl inte vara så negativa mot riktiga knegare?

Du sa att du beställt en explorer :)

Ja knegare är kungar
Aah!
FIxk faktiskt samtalet i vintras och väl där så var där en liten repa på ena bamdhornet och då tacka jag nej sen har jag helt glömt av de dära faktiskt

Är lite trött på allt med rolex!

Nästan roligard med lite billigare saker som man faktiskt kan köpa utan massa köer

En smashad Moonswatch i Gamla Stan 😥
Roligare då att stolsgrannen på tåget har en Grand Seiko på armen 😀
13280.jpg

#Andreas

Tillbaka
Topp