• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har ni hunnit med under året..?

azcii

Patek
2-Faktor
Köpte en Speedy i April i år, min första dyra klocka, älskade den på alla sätt och vis.
iR3jhum.jpg


Efter den kom Davosa Trailmastern som jag vann på en tävling och som sedan fick gå vidare då den inte fick någon handledstid alls
TlcfS4c.jpg


Sedan köptes min första Panerai som jag fortfarande har, en PAM112 från 2004 med Sausage Dial, som får överlägset mest handledstid
A52OX26.jpg


Därefter såldes speedyn (som jag ångrar lite grann att jag sålde, nåja, ingen svår klocka att få tag på direkt) och en Milgauss Z-Blue köptes, som sådär på förhand då jag är en ingenjör kändes klockren men som jag tröttnade på ganska snabbt...
hfapleT.jpg

.. och såldes efter ca 1 månad, och sedan igår är jag en lycklig ägare av en HULK :) Otroligt nöjd just nu, men man vet aldrig var man hamnar i framtiden
IpVyO4a.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har väl blivit ett par under årets gång..

Började med en Omega Seamaster 300 co-axial. Saknar den ibland trots att den känns högre än en panerai..
Foto 2015-04-24 10 43 18.jpg


Som övergick till en Tudor black bay blå.
IMG_7061.JPG


Sen blev det ett stopp under nån månad, in kom en Rolex Daytona
Foto 2015-08-17 11 34 26.jpg


Alla över denna har flippats.. Men avslutar med det senaste tillskottet, på handleden sedan några dagar; Panerai PAM590.
Foto 2015-12-01 15 44 20.jpg
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Ni är fan inte kloka! Och jag älskar det.
Själv har jag inte köpt några nya alls då jag håller på att spara till en läcker 30-års present.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Hur upplever du skillnaden på Seamastern och 114060? Lite sugen på att göra samma byte själv men oroar mig över att klockan känns för "lik" trots en rejäl prisskillnad.
Jag ville egentligen ha en 114060 redan när jag köpte en SMP C, men var inte riktigt släppt mina hämningar med avseende på hur mycket pengar som var ok att lägga på en klocka. När det problemet var löst var det enkelt. Jag gillar SMP, men bristen på microjusteringsmöjligheter stör mig en del. För mig är enbart glidelock nästan värt prisskillnaden. Sen tycker jag att 114060 är lite tooligare än SMP C. Den sistnämnda är nästan lite för "fin". Gillar man SMP:n så vet jag inte om man blir så mycket lyckligare med en Sub, men det var helt enkelt en klocka jag skulle köpa någon gång i vilket fall som helst.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag ville egentligen ha en 114060 redan när jag köpte en SMP C, men var inte riktigt släppt mina hämningar med avseende på hur mycket pengar som var ok att lägga på en klocka. När det problemet var löst var det enkelt. Jag gillar SMP, men bristen på microjusteringsmöjligheter stör mig en del. För mig är enbart glidelock nästan värt prisskillnaden. Sen tycker jag att 114060 är lite tooligare än SMP C. Den sistnämnda är nästan lite för "fin". Gillar man SMP:n så vet jag inte om man blir så mycket lyckligare med en Sub, men det var helt enkelt en klocka jag skulle köpa någon gång i vilket fall som helst.

Tack! :)
Saknar glidelock och vill någon gång äga en sub så känner helt klart igen mig i det du skriver. Kul med input, jag funderar vidare... på sub eller no sub. Date eller no date. Hulk eller no hulk osv :D
 

Kowalski

Omega
Reggade mig för någon månad sedan, klockintresset har fått grepp om mig (igen).

Tre klockor har tillkommit i år, en går i väg till en hipster-släkting som är klocklös.

image.jpeg

Denna ledde mig till forumet. Hittades i en gratislåda på en loppis. Denna får hipstern.

image.jpeg

Köptes för att användas på jobbet, plastarmbandet gick av efter någon månad, sedan dess liggandes i låda!

image.jpeg

Denna införskaffades nyligen, känns så mycket bättre med Natot.

För 2016 hoppas vi på något kul, troligen en Speedmaster, men ändrar mig varannan dag ungefär, återstår vad det blir...
Hipster eller inte, den där "Omegan" förtjänar ingen du kallar vän!
killit.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Dessa som jag minns...

Omega Geneve: Älskade formen men gillade inte guldindex så såld.
image.jpeg


Armida A1: Grym boett, härlig tavla men gillade inte visarna. Tänkte byta men hittade inga vettiga. Så såld...
image.jpeg


Seiko ufo: Grymt trevlig, ingen aning om varför jag sålde mer än att rött är inte min grej. Har det skönt hos @Spincini nu (men kan få flytta tillbaka igen om den vill :D)
image.jpeg


Seiko 6139: Kort hos mig, nu hos @Compiss där den har det bättre :) Jag vill ändå bara ha en gul igen iaf...
image.jpeg


Seiko snzh-något: Kul ett tag men i längden inte så kul. Snygg att modda, köpte ett kit men blev aldrig av...
image.jpeg


Seiko velatura: Fantastisk kvalité för de under två tusen jag gav. Men 49mm leker man inte bort, önskat den vore mindre. Kul klocka, nog årets roligaste spontanköp och användes hela sommaren :)
image.jpeg


Och inkommande den blå nedan, kan säkert ryka direkt för något annat. Pre order är inte min grej (hinner tröttna innan) men iaf testat det nu :D
image.jpeg


Sen är inte året slut och något mer ska väll komma in hoppas jag :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Året började med min första Rolex...

image.jpg


Passade på att köpa en Grand Seiko i Japan...

image.jpg


Fick tag i en av mina drömklockor via en schysst kompis...

image.jpg


Den maffiga Sinnen fick lämna, jag var inte man nog...

image.jpg


Fick även tag i ännu en Submariner. Trippeln var nu född.
Efter många om och men så såldes 114060 till slut, tyvärr...
Trippeln är alltså no more!

image.jpg


Kände att man borde ha en Moonwatch i sin samling...

image.jpg


Blir det något mer då?
Det är faktiskt upp till Rob Engström ;)

Over and out!
 

Klahr

Omega
Började året med denna på armen:
image.jpeg


En SOH 42mm, riktigt trevlig men såldes och efter lite villrådiga funderingar så blev det en sånhär:
image.jpeg


Snarlikt och fantasilöst mao en SOH krono 46mm som fick åka på roadtrip i USA i tre veckor. Biffig. Så varför inte fortsätta på "stora" vägen:

image.jpeg


Pam 005. Denna ångrar jag verkligen att jag flippade men jag blev galen/fick panik av den korta gångreserven då den stannade stup i kvarten så den flippades mot:

image.jpeg


IWC ingy som inte var min kopp te alls så den åkte ut på blocket direkt till förmån för denna som jag är owg med för tillfället iaf:

image.jpeg


Får väl se vad 2016 bjuder på men ett liiite mer utstuderat Panerai inköp är ingen högoddsare ;)
 
Topp