• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor i din samling ångrar du att du införskaffade?

Förmodar att ni redan bytt/sålt av den/dem, men jag frågar iaf.
Det beror kanske på priset eller kvalitén eller kanske t. o. m för höga förväntningar till vad ni faktiskt fick?
Hur eller hur så är jag intresserad utav era historier om klockan som ni ångrade.

Jag har just nu två i min samling som jag ångrar att jag köpte, den ena pga. utförande och praktisk nytta, den andra för att jag trodde att jag ville ha en.
Den första är min g-shock GW 7900b-1er med negativ display. Totalt värdelös i nästan alla förhållande. Man ser inte displayen. Solcell som verkligen behöver direkt solljus för att laddas bra. Ligger mest på M hela tiden. Såg cool ut med sin taktiska svarta look.

Den andra är något okänt kinamärke med en 45mm klassisk pilot tavla och tillhörande stor krona. En iwc look alike. Använt den två gånger.

Förmodar att ni redan bytt/sålt av den/dem, men jag frågar iaf.
Det beror kanske på priset eller kvalitén eller kanske t. o. m för höga förväntningar till vad ni faktiskt fick?
Hur eller hur så är jag intresserad utav era historier om klockan som ni ångrade.

Jag har just nu två i min samling som jag ångrar att jag köpte, den ena pga. utförande och praktisk nytta, den andra för att jag trodde att jag ville ha en.
Den första är min g-shock GW 7900b-1er med negativ display. Totalt värdelös i nästan alla förhållande. Man ser inte displayen. Solcell som verkligen behöver direkt solljus för att laddas bra. Ligger mest på M hela tiden. Såg cool ut med sin taktiska svarta look.

Den andra är något okänt kinamärke med en 45mm klassisk pilot tavla och tillhörande stor krona. En iwc look alike. Använt den två gånger.
Gärna lite bilder på din G-Shock i olika ljus :)

Gärna lite bilder på din G-Shock i olika ljus :)
Absolut.
Har inget utomhus för närvarande men här är 2 st i vanlig inomhus belysning och 1 där displayen är tänd samt en med direkt ljus från lampa.
IMG_20191017_193932.jpg

IMG_20191017_193654.jpg

IMG_20191017_193839.jpg
IMG_20191017_193659.jpg

Ironiskt nog är det första "riktiga" klockköp jag gjorde det jag ångrar mest.
Det hela börjar med att jag tar körkortet och känner att detta är något som definitivt rättfärdiga att lägga lite mer pengar (ur en students perspektiv :D) på en klocka, Först är jag helt övertygad om att jag vill ha en Seiko automatare, men börjar istället grubbla på alla omständigheter som tillkommer, såsom service, tidsdiffereanser, ställa om tiden när den stannar osv... Beger mig till slut till den lokala klockaffären och får upp ögonen för en Tissot Tradition Quartz vilken jag tycker är väldigt läcker. Tar en närmare titt och säger att jag ska tänka på det till morgondagen. Återkommer nästa dag pekar ut den och säger att jag köpa den, men först vill jag bara bära den på handleden en gång till. Innan vi går till kassan så inser jag "den kanske är lite för stor" men jag rycker på axlarna och betalar. Detta är det som då blir något jag kommer störa mig på ofantilgt mycket och fram tills nu tänker jag vartenda gång jag kollar ner på klockan att "den kanske är lite för stor". Ovanpå det är har det blivit att man suktar ännu mer efter automatare vilket gör att klockan bleknade ytterligare. Så nu har jag till slut bestället en Tissot Le Locle vilken är lite mindre och automatisk och nästa steg blir nu att sälja av min Tissot Tradition. :D
BKtGTWn.jpg

Ångrar mitt val av studentklocka. Var ju bara 19 så what the shit did I know, men jag valde i alla fall ut en Nixon Super Hero II.
hero.jpg

Använde den i några månader innan den började krångla och fick skicka den på service TRE gånger under loppet av två år innan jag gav upp.
Pga allt krångel erbjöd Nixon att ge mig en ny klocka och jag valde då en Nixon sentry istället, men den har mest fått samla damm i klocklådan.

Ångrade denna Geckota. Köpte den när jag fortfarande var rätt ny med klockor (är väl fortfarande ny iof). Gillade inte finishen på stålet och insåg att imitations-patina inte är min grej överhuvudtaget (jag gillar riktig patina). Det kändes bara fejk och fel. Dessutom saknade jag en traditionell sekundvisare i rörelse.

6.jpg

Min Luminox Recon. Impulsinköp i Thailand. Var inte ens speciellt billig. Men men, alla klockor är ju kul att ha ägt på sitt sätt. Sålde på blocket när jag skulle köpa nytt. På KS var den inte så poppis. :)
LuminoxRecon_8830.jpg

Tillbaka
Topp