• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor ska in 2014

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu när 2013 närmar sig slutet och min, för året (troligen) sista klockaffär slutade med en GMT 16750 så börjar jag fundera hur mitt klockår 2014 kommer att se ut.

Följande hoppas jag ska in:
Oysterquartz 17000 el 17014
Nån gammal Heuer chronograf
Nått med stämgaffelverk, typ gammal omega
Nått i guld. 1803 eller TT DJ, GMT el. Sub kanske.

Hur ser era klockplaner för 2014?
 

Marhoi

Friends of KS
Jag vill få in en lite tåligare och vattentät sak i budgetklassen. Jag är sugen på en Glycine Sub, gillar dessa starkt.

2492099gross.jpg
 

JCE

Cartier
En NOS Omega Marine Chronometer kommer att dyka upp inom ett par veckor. Hoppas att budgeten räcker till en 42á Explorer eller något annat sportigt av Rolex.......
 

Sond

Patek
Som det ser ut nu kommer en Sub att handlas sedan är jag nöjd för 2014. Skulle andan falla på kan en Pie Pan landa och sedan har jag ett hemligt projekt i de lägre prisklasserna. En klocka jag absolut inte har något behov av men som attraherar mig väldigt. Sedan finns det en klocka här på KS som är något av det vackraste som producerats. Skulle de komma ut så slår jag nog till. Men jag hoppas samtidigt att den inte kommer ut...

Så enbart en Sub är planen, men..:bag:
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hoppas få tillbaka reverson från Schweiz under första kvartalet och då ska ett eller två bespoke krokoband beställas. Med den har jag en trevlig låda bestående av datejust 116234, po 8500ti, reverso gran sport chrono och några vintage i mixade material samt ett par plastisar. Bör funka men suget efter nytt finns alltid där.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Inge större "behov" just nu...

En 1675 (ev. tidig 16750) med Pepsi-bezelring & Jubilee lockar.
En Heuer 1000 som beater/golf/plask- & lekklocka ligger oxå nära till hands.

Ev ut... En vintage kronograf eller två kanske får gå.
Även min gamla Squale dykare får nog gå om jag hittar en ny beater.

Den som lever får se...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har några på horisonten, men om de dyker upp 2014 eller senare får vi väl se. Skick går före, i dessa fall.

Har också några som just nu sitter löst... Två bort, kanske...

A
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Saknar ju fortfarande något dykaraktigt. Nere på stan igår och kollade på Omega PO, men nja. 42mm blir nästan för liten i förhållande till höjden och 45mm är en rejäl klump. Gjorde ju ett försök med en Glycine Combat Sub GE under året, men det klickade inte. Får väl bli att gå tillbaka till ursprungsplanen och köpa en Black Bay på länk när jag passerar Schipol nästa gång (https://klocksnack.se/threads/köpa-klocka-utomlands-tax-free.16262/page-2#post-309901). Fan, om den bara hade haft datum ... :banghead:
 

Johan M

Cartier
Det blev ingen ny klocka för mig under 2013 så 2014 hoppas jag bär med sig antingen en Explorer II 16570 eller en Omega Aqua Terra 8500. Eller kanske >15000 Gauss? Eller ingen alls.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
En kronograf ny eller vintage är tanken under 2014, speedy eller heuer ligger bra till. Kanske blir det en dykare också.
PO jag sålde kanske borde hitta hem igen. Den skulle dock kunna bli utkonkurrerad av sub no-date.
 
Topp