• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor skulle ni välja bort trots att ni hade, låt säga 75 milj på kontot...

Rivalen

Rolex
Nu handlar det inte om huruvida det finns kvalitet eller inte och de är säkert bra klockor, bara mitt tycke och smak och det kan finnas enskilda modeller typ Monacon, men t ex dessa köps nog inte: Richard Mille, Breitling, Longines, Tag Heuer. AP (har aldrig fastnat ör dem).

Det köps, utan ordning, Rolex, Omega, PP, Vacheron, Van der Gang, JLC, Zenith, Nord, Kazimon, Girard Perregaux, Archimede, Cartier (Basculante), Halda, Sinn m fl m fl.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor

Andado

Omega
Nästa alla märken har ju några gräsliga alster men sen finns ju tillverkare som bara går bort.
Tex Richard Mille, Franck Muller, Panerai, Graham och Roger Dubuis går bort i min värld.
 

Espresso

Cartier
Jo jag vet att de har en del in-house men jag syftar på deras standardmodeller. Om jag vill lägga pengarna de kräver för en in-house köper jag en rolex

Om du gillar Breiling eller inte har jag ingen åsikt om, man köper det man vill (ex Rolex), men jag får inte riktigt ihop dina åsikter. Vad jag vet så produceras ex både Navitimer och Cronomat till stor del med Breitlings inhouseverk. Det här är två modeller jag skulle klassa som standardmodeller i deras utbud och inte några limited eller high end klockor.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Om du gillar Breiling eller inte har jag ingen åsikt om, man köper det man vill (ex Rolex), men jag får inte riktigt ihop dina åsikter. Vad jag vet så produceras ex både Navitimer och Cronomat till stor del med Breitlings inhouseverk. Det här är två modeller jag skulle klassa som standardmodeller i deras utbud och inte några limited eller high end klockor.

Navitimer är klart min favoritklocka från Breitling, om den har in-house så får jag väl erkänna att jag definitivt kan tänka mig en :)
 

maxmol

Panerai
Helt klart Richard Mille och Franck Muller... AP har feta modeller. Har inte mycket över för Hublot men jag vet att med 75 miljoner på kontot så skulle jag bli smaklös och tillslut köpa en ändå. :cool:
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Corum, Hublot och Richard Mille har ju några modeller som är svårslagna i att träffa grenar på fulträdet om man går rent på estetik.... Samtidigt har ju Corum några fina klassiker..

Varför ska man välja bort, varje människa ska väl köpa det som de tycker är snyggt och rent ut sagt skita i vad alla andra tycker... :p


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hublot. Inget emot de men mycket hellre en AP RO/ROO.

Annars.. Breitling? Undantag är super ocean hertige och vintage då.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
thread_needs_pics_198.jpg
 
Rolex skulle jag nog försöka undvika, hade jag så mycket pengar skulle det kännas lite "trist" med Rolex dock vore ju iofs en riktig vintage daytona eller sub trevligt då...Hmm ähh jag vet fan inte men Chopard skulle jag inte köpa och inte heller RM
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Tror nästan det enda märket som jag verkligen har svårt för, utöver Dieselklockor o.dy, är Bulgari. Fast jag blir gärna motbevisade...

Jag har svårt för allt med stora blaffiga loggor med för mycket fokus på varumärket snarare än produkten. (Jämför med sjukt smaklösa väskor från Louis Vuitton eller Michael Kors med innerfodret på utsidan för att visa upp loggan...)

Men samtidigt så finns det ju guldkorn hos nästan alla tillverkare. Bvlgari Octo med svart skinnarmband är ju rätt så snygg t.ex. Helt utan hiskelig vulgari-loggor överallt.

bulgari_octo_wristshot_1.jpg
 

Sputniq

Panerai
Jag har svårt för allt med stora blaffiga loggor med för mycket fokus på varumärket snarare än produkten. (Jämför med sjukt smaklösa väskor från Louis Vuitton eller Michael Kors med innerfodret på utsidan för att visa upp loggan...)

Men samtidigt så finns det ju guldkorn hos nästan alla tillverkare. Bvlgari Octo med svart skinnarmband är ju rätt så snygg t.ex. Helt utan hiskelig vulgari-loggor överallt.

bulgari_octo_wristshot_1.jpg

Tyvärr inte en motbevisande modell, snarare stärker min tes ;)
 
Topp