• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor ställer DU fram idag?

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men tanke på att det blir sommartid så måste Quartzarna hyllas idag!

Blir tjejens klockor och min AT plus Seamaster.
Speedyn är den vanliga "dra upp på morgonen rutinen"
null_zpsd17cbe55.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
GS:en ställde jag så fort jag steg upp och var på väg till jobbet... Marinemastern ställer jag när jag kommer hem 16:00 som ligger och snurrar i windern. Orienten får jag väl också fixa till som även den är i windern..

Sen har man en del armbandsur här på jobbet som en del vårdtagare har..:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Av dom som finns hemma och som används kontinuerligt så blir det dessa! Dom andra får man ta när lusten faller på.

8c7810b9-f2bf-42ce-91bc-82edbf4a9697_zpsd725fd97.jpg
Vilka otroligt fina klockor du har!


Ställde alla mina, tänker att en dag som denna blir jobbig för forumets storsamlare....
Hur gör ni som har lika många klockor som det går dagar på ett år;)
 
Den här fick hoppa fram en timme redan igår kväll.. Nu är vi redo för ett långpass i "the fortress of solitude".. (Jag jobbar ensam hela helgen)
image.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Inga i dag! Låg steget före och gjorde det i går.:)
(Blev 5 armbandsur, 1 väggklocka och 2 väckarklockor)
 

mega

Rolex
Dom här använder jag mest. Ställer sällan datumet, däremot tycker jag det är kul att ställa dom på sekunden och jämföra avvikelserna om ett par dagar.
Speedyn är ju lite speciell med sekunderna, kräver extra handpåläggning.
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte på lådor! Du hade ju med dig en låda med plats för fyra? Var köper du dom?
Den jag hade med mig var en kalsonglåda dit jag flyttat över tre kuddar från min vanliga låda. :D

Sök på Dulwich på amazon.co.uk "billiga, men bra" grejer. Typ 600kr för en 10-låda.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Dom här använder jag mest. Ställer sällan datumet, däremot tycker jag det är kul att ställa dom på sekunden och jämföra avvikelserna om ett par dagar.
Speedyn är ju lite speciell med sekunderna, kräver extra handpåläggning.
image.jpg

Har du någon "wristshot" bild på POn med gummibandet på? Ser stabilt ut
 

mega

Rolex
Har du någon "wristshot" bild på POn med gummibandet på? Ser stabilt ut

Gillar den skarpt med detta gummi, köpte det av en kille på forumet. Det är ett Benarus. Det kunde ha varit en smula mjukare, klockan sitter bra trots tyngden men bandet är lite oformligt och det blir en stor glipa i underkant.
Kanske provar att koka det eller byter till ett isofrane, dom är visst mer följsamma.
image.jpg
image.jpg
 
Topp