• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka modeller av Omega Speedmaster har urverket Valjoux 7750?

Hej!

Jag har en tid försökt att läst på om Speedmaster reduced. Har förstått att en del av dem har urverket Valjoux 7750 i sig.
Tyvärr har jag inte funnit någon lista eller så om vilka som har verket Valjoux 7750.
Kan ni hjälpa mig?

Hej!

Jag har en tid försökt att läst på om Speedmaster reduced. Har förstått att en del av dem har urverket Valjoux 7750 i sig.
Tyvärr har jag inte funnit någon lista eller så om vilka som har verket Valjoux 7750.
Kan ni hjälpa mig?
Det verket har dag- och datumvisning vid klockan 3 och sub-registers vid 6-9-12 om det inte modifieras. Så leta efter Speedmaster Date, exempelvis. Lycka till :)

Hej!
Kan ni hjälpa mig?
Samtliga Speedmaster Reduced har kaliber 3220, vilket är ett modifierat ETA 2892 med en Dubois-Depraz kronografmodul.
Det är endast några få referenser från Omega som använt 7750 varianter faktiskt. En av dem är Seamaster Diver Chronograph.
de här "Speedmaster"-modellerna är väl 775X, fast det är inte de som man normalt kallar "reduced", "reduced" är 36mm och har registren på 3-6-9, finns en uppsjö olika tavelvarianter ...båda modellerna på det hela taget trist inommärkeskannibalism på det klassiska Speedmasternamnet imho... köp en klassisk svart 861 istället
caliber 1151, 1152, 1155
1151.png

Senast ändrad:
de här "Speedmaster"-modellerna är väl 775X, fast det är inte de som man normalt kallar "reduced", "reduced" är 36mm och har registren på 3-6-9, finns en uppsjö olika tavelvarianter ...båda modellerna på det hela taget trist inommärkeskannibalism på det klassiska Speedmasternamnet imho... köp en klassisk svart 861 istället
caliber 1151, 1152, 1155
1151.png
Nä, "reduced" är väl ca 39 mm?

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp