• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka nyhetssidor läser ni på nätet?

zeke_varg

Omega
Var hittar ni nyheter som känns intressanta och tillfredställande? Börjar fundera på betala då jag inte känner mig nöjd direkt. Förståeligt då inget är "gratis".

DI, SvD och DN har jag kollat på ibland. Lagt ner aftonbladet då det mest är clickbaits. Detta har också kkommit mer och mer på sidor som DI.Funderat på sidor som financial Times (gillar ekonomi, politik mer än kultur)

Vilka gratis respektive betal kör ni på?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
För internationella nyheter kör jag BBC och Reddit, i Sverige DN (där jag är prenumerant) och DI. Tycker DN håller en bra nivå, jag är nöjd hittills med min prenumeration :) En bonus för alla studenter är att DN kostar en krona per år under studietiden så in och registrera er :D
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Omni är riktigt bra tycker jag. Opartiska nyheter och flera källor till varje nyhet.

Varken selektering av nyheter eller källorna är opartiska. Det gäller förövrigt i princip varenda media/nyhetskälla i världen. Det finns inget som heter "oberoende journalistik" vilket inte minst vår egna statstelevision och radio avspeglar.


DN är till exempel väldigt tydliga med att man driver agendor.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
AB, SvD, DN, DI för nyheter. Borde väl slänga in något mer svårtuggat för internationella vinklar...

Sen massa annat branschspecifikt.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Appen Text-TV till iPhone. Våga vägra förändring.
IMG_1432.PNG
 

meo_swe

Audemars
Jag är faktiskt inne i en Nyhetstorka just nu, det närmaste jag kommer nyheter är i grund skit som delas på facebook, Magda Gad och Johanne Hildebrandt. Johanne är fö. sjukt trevlig, :)
 

Case

Panerai
Jag skiter i nyheter. Jag blir bara deprimerad. Men det blir att jag kollar min Flipboard ett par gånger i veckan. Grymt bra app för att läsa nyheter för övrigt. Där följer jag The Guardian, BBC, El País, Al Jazeera, Asociated Press, Reuters, Financial Times, Business Insider och några till.

Vill jag ha info om något specifikt och aktuellt går jag till The Guardians hemsida.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Läser bara DN, och nu endast rubrikerna då jag är för snål för att betala för nyheter..
Tror du kan läsa gratis på DN utan att betala. När du laddar en nyhet, klicka snabbt på X uppe bredvid adressfältet på webbläsaren när texten laddat. Då kommer inte blockeraren (javascript i believe) att hinna blockera texten och du kan läsa gratis. :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Varken selektering av nyheter eller källorna är opartiska. Det gäller förövrigt i princip varenda media/nyhetskälla i världen. Det finns inget som heter "oberoende journalistik" vilket inte minst vår egna statstelevision och radio avspeglar.
Lite sorgligt att folk följer Omni, läser DN och tror att de får en objektiv bild av världen.
 

Case

Panerai
Tips på bra internationella nyhetssidor som är hyfsat objektiva?
Det finns inte. Läs istället samma nyhet från sidor med olika politisk inriktning och försök skapa dig en egen bild.

Ett tag i min pretentiösa ungdom läste jag Le Monde Diplomatique och The Economist för att få en mer nyanserad bild av verkligheten...
 
Topp