• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka skruvmejslar använder ni till länkskruvar?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vred sönder min 1.4mm häromdagen. Skruvarna klarade sig turligt nog. Behöver nu en ny med lite kvalité i.

Någon som har något tips? Bergeon? Kan man köpa dessa styckvis?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har en sats från Edwin med lösa bits i alla mindre storlekar. Mejseln är mycket smidig med en "vridbar topp" = Behöver aldrig byta grepp. Rekommenderas!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Zed skrev:
Rber skrev:
Jag har en sats från Edwin med lösa bits i alla mindre storlekar. Mejseln är mycket smidig med en "vridbar topp" = Behöver aldrig byta grepp. Rekommenderas!

Ok! Var köper man detta?
Hittade här via google:
http://www.orkelljungalantman.se/websho ... alogId=105

Edwin är dock ett stort märke så du bör kunna hitta denna sats hos de flesta större bygg/järnhandlarna. Jag vet att du kan få tag på den via alla XL-Bygg handlare även om de inte har den hemma. Rek. pris 195:- :mrgreen:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tack för alla svar. Blir en beställning på watchtool på både mejsel och loctite enligt Davids recept.
 
Topp