• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka visare tycker du bäst om?

jesperC

Omega
Rätt svag för klassiska Breguet-visare.
5157_bb_11_9v6_face_0.jpg



Men Roger Smiths är ju inte så dumma de heller.

//j
 

hooods

Panerai
2-Faktor
F.P Journe, De Bethune och Kari Voutilainen har sjukt snygga visare. Langar upp några bilder imorgon :)
 

RBJSWE

Cartier
Att ingen har nämnt (vintage) Speedmastern än! Är inte 100 på som olika refsen men timme- och minut på den första är ju grymma och kronografsekundarn är magisk på den andra!
tumblr_n1qz6vGIWV1royoxho1_1280.jpg

36950-357c6871095e5e1cc78a3cb7fa015404.jpg


Bilderna stulna på nätet utan att fråga.
 

Geparden

Audemars
Usch nä, de första exemplet ogillades kraftigt av mig. Ser helt knäppt ut. Tavlans siffror kanske hjälper till också, knasigt med likadan 6a som 9a
Mycket som jag gillar med F.P. Journe inklusive "felvänd" sexa. Just visarna kan jag inte sätta fingret på vad det är som tilltalar, vet bara att de lyckats. Känns hyffsat märkesunika även om jag sett liknande hos andra också.
 
Vilka visare på bilden är det du gillar? Och varför :D

Nu är jag inte @BadkarsPiraten men det är ju enkelt, allihop. De är ju skitsnygga! :D

Jag är lite förvånad att ingen har nämnt KS-klockan Numba One1, 16710. Just den röda GMT-visaren tillsammans med de övriga tre visarna gör helheten fantastisk. Den är sjukt simpel, bara en röd pil egentligen, men gör precis det en visare ska göra.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Jag tycker att Grand Seikos visare är väldigt svårslagna, då speciellt på GS Dressklockor. Svårt att slå deras vackra finish och allt ser så perfekt ut.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nu är jag inte @BadkarsPiraten men det är ju enkelt, allihop. De är ju skitsnygga! :D

Jag är lite förvånad att ingen har nämnt KS-klockan Numba One1, 16710. Just den röda GMT-visaren tillsammans med de övriga tre visarna gör helheten fantastisk. Den är sjukt simpel, bara en röd pil egentligen, men gör precis det en visare ska göra.
Men människa, du glömde bilden (ja vi vet hur den ser ut men ändå ;) )
 
Topp