• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka visare tycker du bäst om?

BadkarsPiraten

Vacheron
Fast just de här är polerade på ovansida också. Brukar vara så på ljustavlade GS.
Herrn nöjd?
8099_album1.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
image.jpeg

Underbara vitsvarta visare med grym patina. Före detta röd sekund med ankare som blivit solblekt till klargul. Det blir inte mycket bättre än så i min värld. :)
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
De här blåa visarna är knappast original från 40-talet, men vem vet? Oavsett är de en av mina favoriter. Ubersnygga.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

ulli

Omega
2-Faktor
259f3658896eefdd4391e5368c3b5284~2.jpg

Visarna på JLC Master Hometime (gamla modellen) har många rätt i min bok!
Graciösa minut- och timvisare tillsammans med blånerade GMT- och subsekundvisare och den fantastiska dag/natt-visaren gör detta till en fulländad klocka!

(Bild knyckt från nätet men har någon en i stål till salu så är det bara att höra av er... ;))
 

jesperC

Omega
Andra visare som jag gillar är tydliga kritvita, no nonsense, visare mot mattsvart tavla.
Typ Sinn’s x56/x57 serie:
556-A_V.jpg


Eller som här på mitt eget fattigmans "1WC mark xv " hembygge:
R0011470_.jpg



//j
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag gillar Rolex Explorers visare. De känns arbetade och extravaganta utan att vara för mycket.
RolexExplorer14270-1.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Vafan, alla utom @BadkarsPiraten visar bara lågbudget skit som inte har täckt centrumnav. Metoden som används på det @BadkarsPiraten försöker visa heter för övrigt Zaratsupolering och är oerhört svårt att ge rättvisa på bild enligt mig.

För att höja kvalitén lite på denna tråd skickar jag också in en klocka som har täckt nav och Zaratsupolering!

RO.png
Rolig skärning på de tim-/ minutvisarna. Inte 50/50 eller blir jag lurad av bilden?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Rolig skärning på de tim-/ minutvisarna. Inte 50/50 eller blir jag lurad av bilden?
Jag uppskattar att timvisaren är cirka 2/3 av minutvisarens läng, så om det är det du syftar på så stämmer det att de inte är 1:2 symmetriska.

Annars är även timvisaren bredare i basen så den polerade avfasningen syns även när minutvisaren står rakt över den.

Som du förstår vet jag inte riktigt vad du syftar på :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag uppskattar att timvisaren är cirka 2/3 av minutvisarens läng, så om det är det du syftar på så stämmer det att de inte är 1:2 symmetriska.

Annars är även timvisaren bredare i basen så den polerade avfasningen syns även när minutvisaren står rakt över den.

Som du förstår vet jag inte riktigt vad du syftar på :)
Jag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?
Stämmer, fasningen som är polerad är tunn och skapar bra kontrast mellan visare och urtavla. Det är ju just det som är zaratsupolering ;)

EDIT:// För övrigt, BB! Spännande, lycka till!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?
OK, jag är trög!

För förtydligande, visarna har en polerad avfasning på BÅDA sidorna de är alltså symetriska med enplan borstad yta uppepå och polerad avfasning på respektive sida.

Förlåt @Dixie att det tog några timma för poletten att trilla ned hos mig :p
 

Psykel

Patek
Seikostolle som man är...
Snyggast kategori dress (+ smygkategori GMT), Grand Seiko SBGJ001
SBGJ001.png

Snyggast kategori kronograf, Seiko SARK001
Seiko_SARK001__50881.1469465302.1280.1280.PNG

Snyggast kategori lume, Seiko SBDX017
SBDX017-2.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Panerai 673 har visare som får mitt hjärta att slå lite extra! :woot:

1156574.png.adapt.1333.2000.png


Lite kär i den här subsekunden också!

overview.png
 

Baloo

Omega
patek-philippe-calatrava-ivory-dial-18kt-rose-gold-brown-leather-mens-watch-5227j.jpg

Personlig favorit! tråkigt att man aldrig kommer få äga en då det är den ultimata dressaren i min mening...
Bonus: Vad är det folk gillar med visarna på Tudor? Hade ägt en Pelagos för längesen om det inte varit för snöflingan på timvisaren (Förlåt var tvungen att få det ur mig)
 
Topp