BadkarsPiraten
Guld
Herrn nöjd?Fast just de här är polerade på ovansida också. Brukar vara så på ljustavlade GS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Herrn nöjd?Fast just de här är polerade på ovansida också. Brukar vara så på ljustavlade GS.
Mycket!Herrn nöjd?
![]()
Riktigt jävla bra! Visarens form däremot är helt ordinär i mina ögonVisarna ändrar karaktär ganska mycket beroende på ljuset. Vilket jag tycker är riktigt häftigt
![]()
![]()
![]()
Ser silvriga ut på nästa bild
![]()
Rolig skärning på de tim-/ minutvisarna. Inte 50/50 eller blir jag lurad av bilden?Vafan, alla utom @BadkarsPiraten visar bara lågbudget skit som inte har täckt centrumnav. Metoden som används på det @BadkarsPiraten försöker visa heter för övrigt Zaratsupolering och är oerhört svårt att ge rättvisa på bild enligt mig.
För att höja kvalitén lite på denna tråd skickar jag också in en klocka som har täckt nav och Zaratsupolering!
![]()
Vafan, alla utom @BadkarsPiraten visar bara lågbudget skit som inte har täckt centrumnav. Metoden som används på det @BadkarsPiraten försöker visa heter för övrigt Zaratsupolering och är oerhört svårt att ge rättvisa på bild enligt mig.
För att höja kvalitén lite på denna tråd skickar jag också in en klocka som har täckt nav och Zaratsupolering!
![]()
Jag uppskattar att timvisaren är cirka 2/3 av minutvisarens läng, så om det är det du syftar på så stämmer det att de inte är 1:2 symmetriska.Rolig skärning på de tim-/ minutvisarna. Inte 50/50 eller blir jag lurad av bilden?
Jag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?Jag uppskattar att timvisaren är cirka 2/3 av minutvisarens läng, så om det är det du syftar på så stämmer det att de inte är 1:2 symmetriska.
Annars är även timvisaren bredare i basen så den polerade avfasningen syns även när minutvisaren står rakt över den.
Som du förstår vet jag inte riktigt vad du syftar på![]()
Mycket fina bilder! (och klocka gvs)Visarna ändrar karaktär ganska mycket beroende på ljuset. Vilket jag tycker är riktigt häftigt
![]()
![]()
![]()
Ser silvriga ut på nästa bild
![]()
Stämmer, fasningen som är polerad är tunn och skapar bra kontrast mellan visare och urtavla. Det är ju just det som är zaratsupoleringJag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?
OK, jag är trög!Jag sitter på BB så det lät väl bättre i mitt huvud. Hehe. Jepp ja tänkte på fasningen på respektive visare mellan polerat och borstat. Verkar inte vara 50/50 och det såg coolt ut. Stämmer detta?
Det ser trevligt ut när minutvisaren ligger över timvisaren på Glycine Airman. Det ser ut som ett litet flygplan. Och nej, det syns inte på bilden, den lade jag in bars för att den är fin. Det med planet får man visualisera det själv!
![]()