• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den bästa bakfylledinkan?

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det finns flera funderingar att beakta när man ska komma fram till bästa bakfylledinkan.
1. Det ska vara en trevlig klocka som håller för ett nyårsfirande flera timmar innan man blir bakfull, eftersom man förmodligen inte kommer ha en tanke på att byta till annan klocka när det börjar gå överstyr med festen.
2. Den måste vara tillräckligt tålig för har man blivit bakfull har nyåret säkerligen varit lite blött (eller mycket).
3 Den ska vara av det slag så att man, även om det svider ordentligt, ändå skulle klara av att hantera att man supit bort den. Alltså går det övre lyxsortimentet bort.
4. Det ska vara en klocka med tydlig tavla så att man ser tiden även om man luktar finkel.
5. Det ska vara en klocka som får en att se positivt på livet även i svåra stunder.
6. Sist men inte minst, den ska klara både Treo-spill och en kall dusch.
Mitt förslag blir: Longines Hydroconquest.
Longines_HydroConquest_Automatic_Blue.jpg
 

Gurgel

Cartier
G-shock. Den tål att släpas mot klinkern i badrummet. Inga vätskor är för mycket för en G-shock. Man kan bita i den när ångesten tar överhanden. En G-shock klarar vilken bakfylla som helst! Slänger in en bild för stt förgylla tråden också.
image.jpeg
 

Bruset

Panerai
Tag 1 dl valfri 40%-ig starksprit.
Värm i kastrull tillsammans med exempelvis lättglögg och en rågad matsked socker.
Drick och låt vänta ca tre minuter.
Problemet är löst...
 

Oew

Rolex
En dag som idag så vill jag inte se klockan. Vill inte bli påmind om att min orimliga baksmälla är på riktigt.
 

pjmb

Cartier
Skulle säga en klocka med glasbaksida och ett snyggt verk som man kan ligga och stirra på i ett par timmar tills man blir människa igen..
 
Topp