• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det finns ju en tråd som avhandlar motsatsen, som syfte att inte medlemmar ska bli lurade. En tråd som definitivt har ett syfte och många (visserligen höga och låga) diskussioner har sin grund i tråden. Det vore inte konstigt att ha en likadan tråd för annonser som är riktigt prisvärda. Det finns väl risk att man börjar länka kompisens objekt osv, men vi testar. Funkar det inte så dör den tyst i hörnet!

Som sig bör ska man ju komma med exempel.

Observera att jag inte känner annonsören Richispice, däremot har jag sett klockan och vet att den är i grymt skick och i princip helt ny länk.

https://klocksnack.se/threads/sinn-556i-en-sista-bump-innan-jag-drar-tillbaka-annonsen-kom-med-prisförslag.38492/

/ ZQT
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Det finns ju en tråd som avhandlar motsatsen, som syfte att inte medlemmar ska bli lurade. En tråd som definitivt har ett syfte och många (visserligen höga och låga) diskussioner har sin grund i tråden. Det vore inte konstigt att ha en likadan tråd för annonser som är riktigt prisvärda. Det finns väl risk att man börjar länka kompisens objekt osv, men vi testar. Funkar det inte så dör den tyst i hörnet!

Som sig bör ska man ju komma med exempel.

Observera att jag inte känner annonsören Richispice, däremot har jag sett klockan och vet att den är i grymt skick och i princip helt ny länk.

https://klocksnack.se/threads/sinn-556i-en-sista-bump-innan-jag-drar-tillbaka-annonsen-kom-med-prisförslag.38492/

/ Jakob

Du får vara "Good Cop" i med den här tråden så är jag "Bad Cop" som startade "minst prisvärda tråden"...
 

Hugii

Audemars
Sverige30-Cashday-.png



Slutsats: de som är prisvärda säljs i avdelningen "köpes" :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Mest prisvärd just nu tycker jag är en Pointiac vintagekronograf. Coolare 70-tals klocka till vårens grillfester lär ju bli svårt att hitta. Solvik vad sysslar du med? En uttrycksfull kronograf med färgglatt armband borde hitta sin plats i din samling.

https://klocksnack.se/threads/cool-70-tals-kronograf-pontiac.20125/
BDDA796D-0A24-4DD3-B719-EBF179B538CC_zps0wcif72x.jpg


edit. pulpen jag ska ha 10% ifall den blir såld nu annars lägger jag den i annan numer ökänd tråd ;)
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Lite lustigt att mina annonser blir omnämnda både i tråden med mest och minst prisvärda klockor :). Även om klockan som dök upp som minst prisvärd lika gärna hade platsat här (den såldes för övrigt väldigt snabbt trots den tråden). Pontiacen finns kvar, svårt att hitta coolare klocka för de pengarna...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Lite lustigt att mina annonser blir omnämnda både i tråden med mest och minst prisvärda klockor :). Även om klockan som dök upp som minst prisvärd lika gärna hade platsat här (den såldes för övrigt väldigt snabbt trots den tråden). Pontiacen finns kvar, svårt att hitta coolare klocka för de pengarna...


Vilken var det som blev nominerad till minst prisvärda? Måste erkänna att jag inte riktigt hänger med i den tråden pga av allt hjärndött tjat om prissättning, värdering och hemgjorda teorier om marknadskrafter.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Mest prisvärd just nu tycker jag är en Pointiac vintagekronograf. Coolare 70-tals klocka till vårens grillfester lär ju bli svårt att hitta. Solvik vad sysslar du med? En uttrycksfull kronograf med färgglatt armband borde hitta sin plats i din samling.

https://klocksnack.se/threads/cool-70-tals-kronograf-pontiac.20125/
BDDA796D-0A24-4DD3-B719-EBF179B538CC_zps0wcif72x.jpg


edit. pulpen jag ska ha 10% ifall den blir såld nu annars lägger jag den i annan numer ökänd tråd ;)


Mmmmm... Löjligt cool!

Har varit sugen på den flera gånger å tom. diskuterat m. Pulpen om den. Nackdelen är dyra servicear på såna däringa cooligar...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Mmmmm... Löjligt cool!

Har varit sugen på den flera gånger å tom. diskuterat m. Pulpen om den. Nackdelen är dyra servicear på såna däringa cooligar...

Äsch, farfars klocka tar 2500kr för kronografservice. Det är det värt när den dagen kommer. Tycker att även billigare ur borde få den omsorgen. Köp!!!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan inte modellen men ska borstningen se så där "grov" ut? Ser ut som den är polerad med 80-papper.
Detta är en fundering utan att ha ägt någon men jag tycker de brukar se något annorlunda ut på bild i alla fall.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är själv också överraskad att den legat ute snart en vecka. Har dock aldrig förr fått så många bytesförslag.

Angående poleringen så har jag inte reagerat på att borstningen skulle vara grövre än på de andra rolex/tudor jag ägt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är själv också överraskad att den legat ute snart en vecka. Har dock aldrig förr fått så många bytesförslag.

Angående poleringen så har jag inte reagerat på att borstningen skulle vara grövre än på de andra rolex/tudor jag ägt.
Tycker boetten ser jättefin ut. Det är en av anledningarna till att jag är förvånad över att den inte är såld än.

Folk ser inte skillnad på kvalitet och skräp.
 
Topp