• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den snyggaste klockan alla kategorier?

WDWD

Omega
2-Faktor
image.jpg

:oris:

Det där ser ut som min gamla! :)
 

Apansson

Torpare
Trodde inte du gillade stora 'tjocka' klockor typ Rolex Sub, den där är väl tjockare och större? Sedan gillade du inte svarta tavlor och vridringar och feta visare eller vad var det du sa?

Fast ringen på PO ser mycket nättare ut än vad den gör på en sub, och guldet samma sak. Tycker att en svart PO är snygg, men inte en svart sub, jag vet inte vad det är, kanske är att subens bandhorn är så långa eller nåt. Gillar bara formen på Omegas visare bättre, den där ringen på timvisaren på suben gör att den ser klumpig ut på något vis. Sub ser klumpigare ut helt enkelt. Får intrycket av att en svart sub känns mycket mer "ihopklämd" ut. Har inget emot storleken på själva klockan, det är nog att ringen känns för tjock i förhållande till tavlan, och att visarna med den där ringen på, prickarna som index etc. Sen är det som sagt tråkigt med bara svart och vitt för mig.

Sen är det där väl ganska generaliserande det du säger, det är väl ungefär som att säga att om man tycker att ett par blå jeans är fula så måste man tycka att alla blå jeans är fula, och så är det väl egentligen inte.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Frågar du mig idag blir det Tank Solo. Imorgon kan du få ett annat svar. Övermorgon? Säkert ett annat svar då också. Jävla klockträsk...
 

ANkk

Cartier
Farlig tråd, laddningen av alla bilderna sabbar min ipad..

Ni borde köra ett draft, slutspel o final poll i detta oändliga ämne
 

V

Cartier
Härligt med bumpade trådar som man har missat tidigare.

Den här är en seriös kandidat enligt mig...men mer vacker än snygg, oerhört vacker till och med. Månfaskomplikationen med "Lille prinsen" är ju bara helt fantastisk.

IWC Big pilot’s Watch Perpetual Calendar Edition “Le Petit Prince” (Ref. IW502802).

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Helt oväntat dök den bara upp och jag har tok fastnat för denna. Jakten är igång.
2IVpYme.jpg



Ser den till och med efter jag slutit ögonen.



Vilken vacker tavla, är det en re-issue av en äldre modell?

Röstar själv för 116610, praktisk, stilig och flyger över- och under radarn beroende på tillfälle och kläder
 

Oskar

Omega
En design som håller även om det skulle stå Kalle & co på tavlan, till skillnad från en del andra som jag sett här i tråden:

Lange & Söhne 1815.

Finns en hel hög med trevliga och snygga komplikationer, men hade de varit lika vanliga och med samma pris (dvs 100% utseende) så tror jag nedan hade vunnit:

k3174_3.jpg
 

Bolio

Panerai
Vilken vacker tavla, är det en re-issue av en äldre modell?

Röstar själv för 116610, praktisk, stilig och flyger över- och under radarn beroende på tillfälle och kläder
Ang 116610 håller jag med den är grym och jag skulle aldrig släppa min. Men BPn är speciell och snackar vi flyger under radarn så är denna optimal, inte många Svensson som har en aning om vad det är. Rollen är ju inte lika lätt att komma undan med det är ju ändå ett av världens mest kända märken.
 
Topp