• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din drömklocka om inte priset var en faktor?

Oew

Rolex
Skulle mer säga "drömklockorna"...

1- Daytona Paul Newman
2- Explorer McQueen
3- AP royal oak jumbo helguld
Tycker det är lite komiskt att explorern fortfarande kallas mcqueen trots att han aldrig ägde en!
OnT så är det Patek 5970p, helt enkelt bäst på alla sätt
image.jpeg
 
Patek 3979P
Patek 5004T
Patek 5711P
Patek 5712T
Patel 5980A vit tavla m. Tiffany stämpel
Richard Mille RM-35 Nadal
Audemars Piguet 15202RO
Roger W Smith Series 2 i vitguld.
Laurent Ferrier Galet Square White Gold
 

JayJay

Rolex
Har ingen exakt modell eller ens fabrikat men drömmen är en mekanisk minutrepeter. Har inga som helst ambitioner att realisera den drömmen. Sjuka pengar.
 

Man

Rolex
Utan att ens ha provat en sån, så säger jag Rolex Sea Dweller.
:)
Förutom alla andra argument så tror jag den klockan har de ultimata proportionerna när det gäller diameter , tjocklek etc.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
PP Nautilus är fin på bild men IRL stör jag mig på länken.
AP RO är också fin och har en grym länk, men jumbon är för stor och 36 mm för liten. Vet inte vilken storlek som skulle funka och sen verkar de ha ömtåliga verk.
Jag spelar safe och väljer en lagom patinerad Rolex Submariner 5513, 5508 eller en Gmt Master 1675.
 
Intressant hur många som väljer väldigt "alldagliga" klockor som inte har fantasisummor till prislappar om man jämför med min lista. Det handlar trots allt om absoluta drömklocka, oavsett pris.
Never set your dreams too low my friend!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Intressant hur många som väljer väldigt "alldagliga" klockor som inte har fantasisummor till prislappar om man jämför med min lista. Det handlar trots allt om absoluta drömklocka, oavsett pris.
Never set your dreams too low my friend!
Tänkte också på det när jag skrev min blygsamma lista, men det känns fel att välja några favoriter "bara" för att de är orimligt dyra. Min drömlista är ju inte direkt svår att förverkliga.
 
Topp