• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din realistiska och orealistiska drömklocka?

Hej clock-lovers!
Sitter och dagdrömmer lite på jobbet denna fredag.

1) Om ni fick välja en drömklocka oberoende av tillgänglighet och pris, vad hade ni valt?
2) Om ni fick välja en drömklocka som är realistisk att införskaffa redan idag?

Mitt 1) val faller på en Patek Philippe Nautilus 5711 och 2) Tudor Black Bay GMT

Visa mig era drömklockor! :)

/Schaffenhausen

9f368b3226b85328ba7f583e2bfbeb1e.jpg

Tudor_Black_Bay_GMT-15.jpg

Senast ändrad:
Kul tråd
1, Rolex datejust med romerska siffror i silver på 6, 9 och 12 på svart urtavla. Vet inte nummer på klockan, men det var den som startade mitt klockintresse för snart 20 år sedan. Har aldrig hittat den igen.
2, Longines heritage flagship 60th anniversary.

Kul tråd! Så otroligt svårt att välja...
Skulle säga att nr 1 som är omöjlig att lägga vantarna på är en Patek 5970 eller 5270 i vitguld men även Vacheron overseas everest gmt.
1643625293569.png

Patek 5970
Något som inte är fullt omöjligt är den nuvarande Rolex explorer ref 124270 eller en svart aqua terra i 38,5mm. Mums!

1 kanske en daytona platina med den sjukt snygga blå urtavlan

2 kanske ingen avsolut dröm inom rimliga gränser sett till pris men väntar just nu på att en ny klocka ska levereras denna veckan till dörren :)

Med reservation för att jag är rätt ny och kanske inte exponerats för så många fina klockor ännu, och förmodligen kommer behöva revidera detta snart:
1) Tycker mycket om Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon i guld, men den ligger långt utanför min prisklass
2) Just nu sparar jag till och drömmer om en Omega Seamaster 300M 36.25mm, utan att ha bestämt mig för exakt modell eller färg på urtavla

Tillbaka
Topp