• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är egentligen snyggast?

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor



Jag har varit lite sugen på en blå Longines Hydroconquest, men ser nu att en ny har släppts. Mitt första intryck är väl att index, bezel och länk är strået vassare på den nya än på den gamla. :woot:
Är det någon som vet något om priset på den nya?

Edit: Det ska kanske nämnas att övre (med 12, 6, 9) är den gamla och att den undre (12,1,2, 4,5,6,7,8,9,10,11) är den nya.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den äldre varianten känns mest balanserad... :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Min röst ligger också på den äldre varianten. Gillar själv inte sifferindex hela vägen runt, funkar möjligen på vissa pilotur dock. Den äldre med något mindre siffror bara skulle ge full poäng. :)
 

Bruset

Panerai
solklart den nya! mindre "blingig" o jag gillar att det är siffror hela vägen runt. finns den nya i butik än? sugen på att kika på den...
 

Bodén

Panerai
Får nog säga den nya. Gillar den opolerade länken, Det nya typsnittet på siffrorna och att de numera skriver ut alla, och även den nya bezeln.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nya, gillar den bättre. Snyggare bezel, mindre siffror och borstad länk väger över för mig!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den äldre! Men jag är ju väldigt partisk, har den blå 39mm varianten. Länken ligger så vackert i boxen. Varvar ett grått mod Nato, med singulars oranga.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Den äldre! Tittade själv på den för 3-4år sen men köpte en conquest istället. Fin klocka men jag har verkligen börjat störa mig på kronskydden på Longinesklockorna på senare tid.
 

Bruset

Panerai
är sekundmarkeringarna på tavlan röda/orange? ser så ut. snyggt isf o ett klart lyft även det.
 
Topp