• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken AP är det som gäller?

KenKun

Patek
2-Faktor
Efter att ha lusläst hela tråden så verkar det som att man ska satsa på en 15300, om man vill ligga runt 100k, och inte behöva offra ena njuren.
15450 verkar också intressant, den är dock klassad som en dam-modell, vilket inte är så hett...

Blir nog en 15300, förhoppningsvis inom en snar framtid :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
33 mm och lövtunn:
image.jpg
image.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Efter att ha lusläst hela tråden så verkar det som att man ska satsa på en 15300, om man vill ligga runt 100k, och inte behöva offra ena njuren.
15450 verkar också intressant, den är dock klassad som en dam-modell, vilket inte är så hett...

Blir nog en 15300, förhoppningsvis inom en snar framtid :)
Hade du kommit på detta för några år sen hade du kunnat klippa en 15300 för 60-70k i stället för 100k nu :D
 

Snårtas

Rolex
Personligen skulle jag satsa på 15450, som ofta glöms bort. 37 mm, släpptes på Basel för några år sedan om jag minns rätt.

Prövade även 15400, och den satt som ett rymdskepp jämfört med 15450. Mycket behaglig storlek på 15450, nedan på min handled.

2015-01-01 15.02.28.jpg
Så. Jävla. Bra. Nästan så att man vill släppa iväg guldet i lådan och satsa på den.
 

JayJay

Rolex
15450 verkar också intressant, den är dock klassad som en dam-modell, vilket inte är så hett...

Spelar väl ingen roll hur den är "klassad"? Då är det din självkänsla som är problemet snarare än storleken. Sitter klockan bra så är det rimligen bara att åka! 37mm är dessutom en mkt vanlig storlek på eleganta herrklockor. Integrerad länk tenderar dessutom att "bära större". Med det sagt ska du naturligtvis välja det du själv vill... men kanske ska du inte stirra dig blind på hyllfacken herr/dam. Ska man handla klocka i den här prisklassen så är det hursomhelst rimligt att pröva flera alternativ innan köp.
Lycka till!
 
Om man vill ha en AP RO med vit/ljus tavla så kan det vara bra att veta att olika referenser har olika tavlor, visssa är vit/vita och andra typ silver....

Gamla 36an - Vit/vit
15300 - Vit/Vit
15400 - Silver/Vit
15450 - Silver/Vit

Gillar tavlan på 15300 bäst, riktigt cripsy vit...
3bbd6114.jpg
 
Om man vill ha en AP RO med vit/ljus tavla så kan det vara bra att veta att olika referenser har olika tavlor, visssa är vit/vita och andra typ silver....

Gamla 36an - Vit/vit
15300 - Vit/Vit
15400 - Silver/Vit
15450 - Silver/Vit

Gillar tavlan på 15300 bäst, riktigt cripsy vit...
3bbd6114.jpg

Game, set, match!
Så sinnessjukt läcker med vit tavla :dead:
 
Om man vill ha en AP RO med vit/ljus tavla så kan det vara bra att veta att olika referenser har olika tavlor, visssa är vit/vita och andra typ silver....

Gamla 36an - Vit/vit
15300 - Vit/Vit
15400 - Silver/Vit
15450 - Silver/Vit

Gillar tavlan på 15300 bäst, riktigt cripsy vit...
3bbd6114.jpg

Game, set, match!
Så sinnessjukt läcker med vit tavla :dead:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Spelar väl ingen roll hur den är "klassad"? Då är det din självkänsla som är problemet snarare än storleken. Sitter klockan bra så är det rimligen bara att åka! 37mm är dessutom en mkt vanlig storlek på eleganta herrklockor. Integrerad länk tenderar dessutom att "bära större". Med det sagt ska du naturligtvis välja det du själv vill... men kanske ska du inte stirra dig blind på hyllfacken herr/dam. Ska man handla klocka i den här prisklassen så är det hursomhelst rimligt att pröva flera alternativ innan köp.
Lycka till!


Jag har bara testat dem på 39mm och större, så vem vet... jag kanske gillar den som är på 37mm :)
 

jonny

Breitling
Inte insatt i hur dom olika modellerna håller värdet osv , men tycker du ska köra på en offshore. Framförallt om du är lite yngre (under 45-50). Dock så brukar det vara svårt att hitta bra exemplar under 100.000

Det lilla jag vet om värdeminskning hos AP är att royal oke modellerna är stabila på andrahands marknaden medans deras andra modeller är ganska svårsålda
 

Knight

Cartier
Inte insatt i hur dom olika modellerna håller värdet osv , men tycker du ska köra på en offshore. Framförallt om du är lite yngre (under 45-50). Dock så brukar det vara svårt att hitta bra exemplar under 100.000

Det lilla jag vet om värdeminskning hos AP är att royal oke modellerna är stabila på andrahands marknaden medans deras andra modeller är ganska svårsålda

Menar du att klassiska RO är gubbig? Snarare tvärt om :confused:
 

JohnDoe

Rolex
Finns en ap ro i guld nu på kaplans pant på tisdag. OBS ligger inte under klockor utan "parti guld". Just nu är priset ca 31
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja vill inte gå så långt att säga att klassiska ro är gubbig , men den känns lite mer dressad medans offshore känns mer sportig och ungdomlig den är tjockare osv sen så är offshoren något av en "inne" klocka

Tror du blandar ihop bankrånare och ungdom.
 
  • Like
Reactions: max
Topp