• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken AP väljer du ?

Vilken AP väljer du ?

  • Royal Oak

    Röster: 79 86.8%
  • Royal Oak Offshore Diver

    Röster: 9 9.9%
  • Royal Oak Offshore Chrono

    Röster: 3 3.3%

  • Totala väljare
    91

Watchie

Patek
2-Faktor
Hej, har haft lite åsikter kring begreppet holy trinity, med det sagt tycker jag att Royal Oak modellerna är kanske tom de snyggaste dinkorna som finns out there. Nu tänkte jag kolla vilken modell som du skulle välja, de finns vet jag otroligt många referenser. Jag väljer dock av enkelhetsskäl begränsa till välja mellan: vanliga Royal oak steel 41 mm, Royal oak offshore diver samt Royal oak offshore chrono, bägge 42 mm.
Vilken väljer du och varför ?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
AP royal oak Concept.

I övrigt vinner alla som är Max 39mm stora för mig. (41mm tillverkat av AP är för stort för mig) Älskar 26022or.

Edit: det finns dock jävligt många offshore jag gillar. Fler än vanliga.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
15300 är i min bok den mest lyckade klockan på många år. Diskret, smart storlek, bekväm, snygg, potent urverk.
Om en AP kan vara ”less is more” så är 15300 definitionen av densamma. Det är nog en klocka som är lika väl fungerande till kostym som shorts & flipp flopps.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
15300 är i min bok den mest lyckade klockan på många år. Diskret, smart storlek, bekväm, snygg, potent urverk.
Om en AP kan vara ”less is more” så är 15300 definitionen av densamma. Det är nog en klocka som är lika väl fungerande till kostym som shorts & flipp flopps.
Mkt snygg, men är det en every day . Divern känns mer robust ? Bägge bäst, men blir dyrt.....
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Du giller inte divers då ? Stor, men fan så snygg, vissa av dem kanske lite väl färgglada ?
Jo divers är coolt, gillar de nya som är färgglada. Som jag la till så gillar jag många offshores rent estetiskt. Men det är inte så många jag kan ha själv då de är beyond-för stora. AP concept hade vart ett undantag. Hade inte brytt mig om storleken alls.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har två divers och en 15400. Fantastiska allihop, men som första AP hade jag nog gå på 15400. ...Om det inte är så att du bor på varma breddgrader och mest går i t-shirt, då är Diver svårslagen.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
15202

874BFFF3-7C79-4BC1-A77B-8F2096140B5A.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Man vet aldrig vad framtiden bär ;)

Framtiden: Ingen AP.
Dåtiden: 2 AP.

Bästa av de två?
15300 är fantastisk.
Men 15300 i all ära så var Safari extremt mindblowing. För att vara en så stor hockeypuck så var den mycket bekväm. För att vara så tung (254gram på länk) så kändes den inte tung. Den var bastant.
15300 vinner. Men bara på ett hårstrå och enda anledningen var butterly claspen på ROO sämst. Sylvass och fantastisk ur ett mekaniskt perspektiv.
Men den fick mig att se ut som en emo på handleden. Den skar in något helt brutalt.


Om det mot all förmodan blir AP igen så blir 14790st.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Framtiden: Ingen AP.
Dåtiden: 2 AP.

Bästa av de två?
15300 är fantastisk.
Men 15300 i all ära så var Safari extremt mindblowing. För att vara en så stor hockeypuck så var den mycket bekväm. För att vara så tung (254gram på länk) så kändes den inte tung. Den var bastant.
15300 vinner. Men bara på ett hårstrå och enda anledningen var butterly claspen på ROO sämst. Sylvass och fantastisk ur ett mekaniskt perspektiv.
Men den fick mig att se ut som en emo på handleden. Den skar in något helt brutalt.


Om det mot all förmodan blir AP igen så blir 14790st.
Men claspen har de ändrat nu ?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Divers förrestén, vitt armband, vad tycker du om den, vit tavla, vitt armband, to much white ?
Jag stod och valde mellan svart och vit keramisk för nått år sen, jag älskar den vita men valde den svarta för att den är lite mer mångsidig. Den vita är riktigt fin, dock är den ju inte för alla tillfällen. Har du en tex mellanmjölkstålrolex och lite annat att rotera med så hade jag gått på en vit. Men har du inget annat i stål, då hade jag kört svart.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Du la inte med några av de mindre modellerna?
15300
15450
15202
Vad jag läst mig till är dom mest populära.
 

Chad

Rolex
15300. Var tidigare ett stort fan av större klockor, men börjar mer och mer gå åt mindre; 40 - 36 är perfekt imo.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Diver är ju fruktansvärt ful.
Så Royal Oak, bäst är 15202. Annars 15300.

(Chronon är bra om man bortser från datumet)
 
Topp