• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken arm är er klockarm? hö vs vänster!?

Vilken handled bär du din klocka på?

  • Vänster

    Röster: 88 83.8%
  • Höger

    Röster: 17 16.2%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

16610

Patek
2-Faktor
Udda att köra höger? Min bror bröt vänsterarm vid 12 års åldern och sedan dess har han kört klockan på höger. Man slipper ju dok att få kronan ner tryckt i handen=)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Vore intressant att veta om hurvida folk är höger eller vänsterhänta också. Själv är jag vänsterhänt och bär klockan på vänsterarm.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Högerhänt och bär klockan på vänster.

Tror det vanligaste är att man bär klockan på den hand man använder minst. Jag har provat att bära på höger och då upplever jag det som om klockan är i vägen.
 

Frosse

Cartier
Vänsterhänt och klockan på vänster. Måste ändå säga att det är förvånansvärt många vänsterhänta som svarat, man brukar väl säga att var tionde är vänsterhänt så då kommer ju den intressanta frågan om klockintresse är mer dominant hos vänsterhänta hehe o_O
 
Högerhänt, höger arm.
Spelar också gitarr upp och ner åt höger. (alltså högergitarr med strängarna rätt, fast upp och ner och till höger :p)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Verkar vara väldigt många vänsterhänta här som bär på vänsterarm. Grupptryck?

Borde det inte finnas ett formulär som är obligatoriskt för alla medlemmar att fylla i, där dem får ange det här och vad dem har för omkrets på armen där klockan bärs? Vi hade ju kunnat få fram ett riktigt fint KS snitt :D
 
Topp