• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken beater passar en kock bäst?

RosaCasio

Cartier
Min lillebror ska öppna ett café i centrala Malmö och lämna tryggheten som anställd kock bakom sig.
Vad bättre än en klocka i "lycka till present" från sin storebror tänkte jag.
Ställer därför frågan till forumets asiatiska hörna vilken klocka ni tror hade passat en arbetande kock/caféägare bäst?
Har tänkt köpa en begagnad från forumet (eller någon annan stans) för att få lite bättre klocka för min budget på 3000.
Ett annat krav är att det måste vara minst
41mm eftersom lillebror är stor (205 och 115 kg) så att det inte ser ut som en damklocka.
Gärna automatiskt också men inget krav såklart.
Tar tacksamt emot er vishet och råd.
 

Psykel

Patek
Valfri Seiko-dykare skulle nog passa isåfall. Men ingen klocka kommer se ut som en damklocka om den inte faktiskt är en damklocka, oavsett storlek på karl. Jag skulle säga Seiko SARB017! 38mm äventyrsklocka med 200m WR, så han kan gott sticka ner händerna i kastruller och annat utan problem! Ser dessutom elegantare ut på en cafékrögare än en toolig dykare.
Obligatorisk bild på krallig kille med 36mm klocka, Ron Perlman i Sons of Anarchy:
Clay-Morrow-sons-of-anarchy-13873754-333-500.jpg
 

Rixard

Cartier
Är inte brons antibakteriellt? Isåfall röstar jag på att du letar efter en klocka i brons om det finns inom den budgeten. Borde funka bra i kök.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Följande kriterier måste även uppfyllas:

Kronograf med stora knappar ( kunna ta tid med kladdiga fingrar)
Vridbar bezel ( ta ytterligare en tid )
Länk/gummi&Vattentät ( diska utan att bekymra sig om klockan )

Sinn EZM10 :) 46,5mm
IMG_0212.JPG


Enda negativ är priset :(
 

RosaCasio

Cartier
Följande kriterier måste även uppfyllas:

Kronograf med stora knappar ( kunna ta tid med kladdiga fingrar)
Vridbar bezel ( ta ytterligare en tid )
Länk/gummi&Vattentät ( diska utan att bekymra sig om klockan )

Sinn EZM10 :) 46,5mm
IMG_0212.JPG


Enda negativ är priset :(
Ja priset var rätt långt ifrån min budget men fin var den.
 

RosaCasio

Cartier
Valfri Seiko-dykare skulle nog passa isåfall. Men ingen klocka kommer se ut som en damklocka om den inte faktiskt är en damklocka, oavsett storlek på karl. Jag skulle säga Seiko SARB017! 38mm äventyrsklocka med 200m WR, så han kan gott sticka ner händerna i kastruller och annat utan problem! Ser dessutom elegantare ut på en cafékrögare än en toolig dykare.
Obligatorisk bild på krallig kille med 36mm klocka, Ron Perlman i Sons of Anarchy:
Clay-Morrow-sons-of-anarchy-13873754-333-500.jpg
Tack för tipsen, nu fick jag ännu mer att tänka på. Dock är Pearlman bara 1.85 enligt Google :)
 
Topp