• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken bil är vilken klocka ?

Mr.Chang

Audemars
E93D77A9-8594-4AEE-833D-A32C619410F0.jpeg
Omega - Mercedes
 

Jakob95

Omega
Inför Casio så känner jag som jag gör för 98% av alla bilar som rullar på gatorna, d.v.s. likgiltighet. Man känner varken "WOW!" Eller äckel inför dess design. Ungefär som korv med mos. Det funkar för att hålla sig vid liv, men inte fan blir man lycklig utav det.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Inför Casio så känner jag som jag gör för 98% av alla bilar som rullar på gatorna, d.v.s. likgiltighet. Man känner varken "WOW!" Eller äckel inför dess design. Ungefär som korv med mos. Det funkar för att hålla sig vid liv, men inte fan blir man lycklig utav det.
Mig gör de glada iaf! Korv med mos är fan svingott! Och A158W gör mig glad när jag ser en sådan för det får mig att tänka på min barndom och hur jag gillade när det pep från min klocka :)
 

mps

Cartier
Omega Speedmaster / Mercedes Gelendewagen.

Klassiker som sett likadana ut i årtionden.
Dock ändrats lite under huven på båda.
 

oystercase

Cartier
Omega Speedmaster / Mercedes Gelendewagen.

Klassiker som sett likadana ut i årtionden.
Dock ändrats lite under huven på båda.
Fast speedmaster är sportigt elegant, mer SL, Geländewagen mer rough o oslipad, typ defender, jeep. Sådana klockor har ju omega i princip inte. Just den modellen är väl mer panerai eller kanske en seadweller?
 

oystercase

Cartier
Bra där, men Tudor mer Skoda..
Tudor har väl precis som VW/skoda modeller i bägge "klasser".
En tydor oyster chrono eller black bay är knappast skoda. Mer obskyra modeller i tudorsortimentet kan nog absolut sorteras in med skoda, men dom är inte många.

Själv varvar jag tudorchrono med både AP och platina rolex. Skillnaden är absolut inte så stor som många vill få det till.
Sedan är ju porsche/vw och rolex/tudor en perfekt match sett till ägande/branding med.
 
Topp