• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken bil är vilken klocka ?

nilbri

Cartier
.
20170821_164009.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tudor har väl precis som VW/skoda modeller i bägge "klasser".
En tydor oyster chrono eller black bay är knappast skoda. Mer obskyra modeller i tudorsortimentet kan nog absolut sorteras in med skoda, men dom är inte många.

Själv varvar jag tudorchrono med både AP och platina rolex. Skillnaden är absolut inte så stor som många vill få det till.
Sedan är ju porsche/vw och rolex/tudor en perfekt match sett till ägande/branding med.
Precis så jag menade Skoda, Audi tänkte jag närmast på och Tudor är ett, för mig, mellanmjölksmärke som tilltalar mig 0....Sedan är det mkt möjligt att de är prisvärda etc, etc, men skulle aldrig själv köpa VW eller Tudor, när det finns roligare alternativ, förvisso dyrare...
 

Tapiren

Cartier
Nu hittar jag ingen bild från min egna setup men jag kör Jaguar XJS på sommaren, och den är i mitt tyckte helt klockren tillsammans med min inslitna Datejust stål/guld från -84, det blir en så grymt skön 80-talskänsla som självklart matchas med Rayban och kasettband. Självklart bärs klockan med ett rejält handlarhäng.

IMG_7074.JPG
IMG_7075.JPG
 
Rolex ny som vintage = Porsche ny som vintage

Välbyggda, gå att använda till vardags och har en rätt stabil prisbild på begagnatmarknaden och sista åren har vintage Rolex och Porsche rusat i höjden prismässigt.

Med det sagt hoppas jag det kommer en priskorrigering där krediter stryps. Det är inte någon sund marknad vare sig på Porsche eller Rolex nytt som gammalt. För många spekulanter. Oavsett hur det blir med den saken skulle jag ändå likställa Rolex med Porsche som varumärke. Man har varit oerhört konservativa. Förädlat det man har sakta men säkert. Kanske inte så som alla traditionalister hade önskat sig som vurmar för respektive märke, men det går inte att förneka att man har varit framgångsrik hittills.
 
Topp